Omega Seamaster - 14700 - Staal - Tropisch Bruine Wijzerplaat - 1959

Vandaag bied ik deze prachtige Seamaster Automatic ref. 14700 uit de einde jaren 50 te koop aan, met een tropisch bruine wijzerplaat.

De oorspronkelijk zwarte wijzerplaat heeft in de loop der jaren een mooie chocoladebruine kleur gekregen. Met de contrasterende geelgouden indexen en wijzers is het horloge werkelijk een blikvanger!

De stalen kast is in vrij goede staat met mooi afschuiningen op de lugs en een strakke bezel. De kroon is van het correcte scallop-type. De geschroefde achterkant is gemerkt met 14700. De kast vertoont hier en daar wat gebruikssporen.

Het horloge is voorzien van een automatisch kaliber 552 met serienummer 17,2 miljoen en dateert van rond 1959. Het uurwerk loopt soepel en de tijdsaanduiding werkt goed, hoewel het tijdens mijn bezit niet is geserviced en een servicebeurt aan te raden is. Ik heb hiermee rekening gehouden in de prijs.

Hieronder een paar foto’s met een andere 14700 met zwarte wijzerplaat ter vergelijking.

Ik verkoop dit horloge samen met de bijpassende bruine perlon band, die perfect past bij de tropische wijzerplaat.

€1100 netto voor mij, inclusief verzending met track & trace. Betaling via bankoverschrijving of PayPal (alleen voor leden met een goede reputatie op dit forum).

Vragen? Stel ze gerust.

Merk en model: Omega Seamaster
Diameter: 33,5
Leeftijd: 1959
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2020
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald in regio: ja
Conditie (krassen, werking etc): Goed
Soort uurwerk en kaliber: 552
Vraagprijs: 1100
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

8 likes