Al enige tijd ben ik in het bezit van een Omega Seamaster 165.001 uit 1963 (de variant in staal). Het is een fantastische klok waar ik vanzelfsprekend zeer blij mee ben. De originele gesp ontbreekt helaas. Een kenner ben ik niet, maar online lees ik veelal dat gespen nep zijn.
Ik vroeg mij af waar ik dan wél zou moeten zijn voor een originele gesp voor de 165.001?
Als iemand mij in dezen wegwijs zou kunnen maken, waardeer ik dan ten zeerste.
Uiteraard, de topic van Omega Forums is echter al bijzonder leerzaam geweest. Voor nu voel ik mij voldoende bewapend om rustig eens een eerste keer de markt te verkennen - dank!
Als je niks toe te voegen hebt behalve dit kinderachtige verbeteren, wil je dan aub gewoon niets posten?
De wereld van de vintage gespjes is echt een mijnenveld. Wat @plees kan inderdaad waar zijn, die buckle ziet er goed uit. Maar de vraag is: hoe kom je er aan, dus aan 1 die wel echt is. Onderstaande is bijvoorbeeld nep:
Je zou Omegaforums in de gaten kunnen houden of daar een verzoekje plaatsen (als je genoeg posts hebt daar).
Wat ook nog een optie is: gewoon een moderne echte Omega gesp erop zetten. Dat zijn ook echt mooie gespen en gewoon leverbaar vanuit Omega.