Goedendag.
Nu zit het pijpje waat de kroon door de kast word gevoerd los. Zoals op de foto te zien is. Heeft iemand tips om dit vast te krijgen of kan dit geen kwaad.
Mvg ragnar.
Goedendag.
Nu zit het pijpje waat de kroon door de kast word gevoerd los. Zoals op de foto te zien is. Heeft iemand tips om dit vast te krijgen of kan dit geen kwaad.
Mvg ragnar.
Normaal zit dit pijpje in de kast geperst,maar kan door vuil of gewoon ouderdom los gaan zitten.
Je moet wel het pijpje weer terugschuiven want een deel hiervan valt in de kroon.
Als je dit pijpje weglaat ,heeft de kroon/stift teveel speling en de kans op stiftbreuk is dan groot.
Je kan proberen de pijp weer in de kast te drukken,maar als hij erg los zit(uitgesleten) heb je en nieuwe nodig die er weer ingeperst moet worden.
Zolang je het pijpje op zijn plaats hebt zitten en de stift zit ook weer goed in het uurwerk,kan het niet heel kwaad,alleen is hij absoluut niet waterdicht meer (het is een vintage zie ik)
Ik heb dit ook wel eens en ik zet ze dan vast met een tipje …komtie…2C lijm rondom het gedeelte wat de kast ingeperst moet worden…dit werkt goed,maar is niet zoals het hoort.
Heb je wel eens Loctite geprobeerd?
Jij bedoelt die flesjes van 60 euro voor 28 gram die na een paar maanden totaal uitgedroogd zijn behalve als je ze in de koelkast zet want dan heb je er je hele leven wat aan en wat je er mee lijmt komt nooit meer los…die loctite?
Nee…
Als je lucht in het flesje laat, zeer belangrijk, droogt er niets uit. Lees de gebruiksaanwijzing.
Bedankt voor de info heren.
Locktitte hebben we ergends in de machinekamer liggen. (Als hij nog goed is )
Ik ga het eens proberen vanavond.
Mvg Ragnar.
Gisteren na het werk even het busje gezocht. Dop zat gewoon open. En was niet uit gedroog. Heb ik het pijpje er in gelijmd. Een klein druppeltje op een plank gedaan en dan. Het pijpje er in. Na dat het er in zat het pijpje schoon geblazen. En het horloge op zijn. Kant gelegd.
Ik heb dit wel eens gefikst met een bescheiden tikje met een hamertje.
Nooit meer los gegaan.
De snelste en eenvoudigste oplossing
Als ik dit zelf zou doen dan sloop ik meer dan dat er heel blijft.
Ik werk dagelijks met loctite. Volgens mij is het veel voordeliger te verkrijgen, en er zijn bovendien veel verschillende varianten. Lichte borging, sterkere borging, tegen lostrillen, zelfs watersealant. Topspul imho.
Degeen die ik heb gebruikt is als ik het goed heb 531. Het zit nog steeds vast.
De water varian moeten we ook nog ergends liggen hebben.