Gezocht: Een Omega Seamaster 166.024 zonder datumvenster.
Liefst een Big Traingle op de 12 uurs positie of anders met 12 uur aanduiding.
Mag een WatchCo zijn.
Aanbod op de bekende sites is mij bekent.
Ruil- en of koopvoorstellen mogelijk.
Reacties graag via een PB
Er stond er een in het blauw toch?
Klopt maar die was met datumvenster.
Misschien heb ik niet goed opgelet maar het lijkt of de 'vraag’prijzen in een paar jaar tijd verdubbeld zijn - en daarmee weer een kluizenduiker …
Toch benieuwd wat je zo boeit in de grote driehoek op 12 - ik vind het persoonlijk een enorme onbalans in het dial design…
Succes in ieder geval, ik houd een oogje open
Ze duiken inderdaad niet zo veel meer op lijkt het wel.
Ja, die grote driehoek heeft mij persoonlijk altijd aangetrokken daar deze refereert aan de militaire uitvoeringen van deze Seamaster.
Ah, dat is het ! Militaire standards voor duidelijkheid in aflezen, zoiets?!
Zie wel veel kopiëen online, tricky business… Jammer dat je bij Omega geen uittreksel meer kan aanvragen - zou ik nu wel doen
Dat lijkt prima nieuws - thanx!
Die big triangle is voor mij puur voor de “looks”.
De originele 60’s /|\ 166.024 Seamasters die geleverd zijn aan de Royal Navy is een mijnenveld.
Er wordt vreselijk mee gerotzooid.
Ik zie zelfs op C24 fake exemplaren (Buyer beware!).
Een WatchCo zou voor mij al prima zijn
Heb aan twee WatchCo’s gewerkt, en er was in elk geval bij mij geen enkele klik. Het is gewoon veel te schoon en nieuw allemaal. In beide gevallen was het het uurwerk dat de nodige aandacht behoefde; want dat is het enige echt vintage aan het horloge. Wat me ook opviel, was het kleurverschil qua lume tussen wijzers en indexen. Ten tijde van de laatste gingen ze voor 4,5K. Ik wil het nu niet eens meer weten denk ik.
Dankjewel.
Waardevolle informatie
Een omega extract vind ik altijd een beetje vreemd, je moet uurwerk nummer aangeven, foto voor kant en achterkant etc.
Dan krijg je een uitdraai dat je bijvoorbeeld blauwe omega heb met dit ref nummer en uurwerk nummer.
Had veel betrouwbaarder geweest als je enkelt uurwerk nummer doorgaf en dat omega dan vertelde welke model het zou moeten zijn vind ik.
Dat was volgens mij in het begin niet zo. Dat zet bij bv. Ultraman vraagtekens of het daadwerkelijk origineel is of een mod.
Misschien gaat het nieuwe proces terug naar de basis.
Vertel eens meer over het Ultra-man verhaal, nooit geweten dat het model in twijfel werd getrokken
Doordat men foto’s eiste bij de aanvraag heeft dat er misschien toe geleid dat Omega op het EOA een vermelding van een speciale chrono wijzer heeft gezet, vraag is of het ook zonder foto’s bekend was en hoeveel EOA’s rondzwerven voor mods.
Aha snap hem inderdaad, thnx