Omega Seamaster 168.1622

Beste Allemaal,

Ik ben misschien van plan onderstaande Omega 168.1622 over te nemen maar was benieuwd of jullie nog rare zaken zien. Zie zelf niets wat eruit springt maar omdat dit model vrij veel nagemaakt wordt ben ik graag extra voorzichtig… Enige waar ik zou gauw aan kan denken is een foto van nog dichterbij van de wijzerplaat met wijzers op andere positie zodat ik het logo goed kan checken. Iemand nog andere tips?

Alvast bedankt!



!

Weet je zeker dat het een 2531 is? Hij komt op mij nogal ‘36mm’ ipv 42mm over

1 like

Ben het met je eens het is geen 41mm, maar een 36mm.
Kijk maar goed naar de wijzerplaat i.r.m. de datum.

@Magni80 en @JamStraps, jullie hebben helemaal gelijk daar heb ik mij op verkeken. Welke referentie zou de 36mn dragen? Dan pas ik dit direct aan in de titel!

1 like

Ik heb zelf een nieuwere variant maar ik vind de clasp wat vreemd aansluiten op de band.

Het ís een 36, want kort uurwijzertje en half hourmarkertje naast datum. Maar ziet er wel goed uit verder

Volgens mij is het een Omega Seamaster Professional 168.1622.
Ik denk dat deze wel echt is, maar hij is ook behoorlijk gepolijst geweest.

@Trevillian, dank voor de reactie! @Bastiaansen ook bedankt voor de reactie ik ga even goed naar sluitingen uit deze tijd kijken!

Sluiting klopt wel hoor. Ik heb er twee gehad en die waren zo

1 like

@Trevillian, dank voor de reactie! Heb je toevallig ook de 36mm gehad en hoe vond jij deze dragen?

1 like

Nee ik had een blauwe en zwarte, zelfde van hetzelfde modeljaar zegmaar. Met de golfjes. Een met normale 1120 (de blauwe) en een met het 2500 co-axiale uurwerk. Beiden 41mm. Ik heb nooit een 36mm gehad. Wel ooit één gezien, en die viel érg klein uit, op een niet buitengewoon forse pols. Prijzen kruipen al jaren omhoog. Momenteel rond de 1800-2000 voor een mooie set 41mm is gangbaar denk ik, personen onderling. Bij een winkel zou ik niet verbaasd zijn als ze er 2300 euro voor vragen. 36mm is veel minder courant en zal daarom denk ikniet meer dan 1650/1750 euro opleveren…
Op eBay volg ik dit model een beetje de afgelopen weken. Daar is het nog enigzins te doen, financieel. Maar daar zit een risico aan, waar je je eerst in moet verdiepen en dan de keuze moet maken of je dat wilt nemen, of toch iets meer betalen en in NL scoren.

Hij lijkt mij wel helemaal origineel, maar deze types zijn helaas (deze ook) best vaak gepolijst. Het valt tenminste snel op omdat hij origineel heel strakke lijnen heeft

Op deze foto zie je het goed. Die crownguards horen heel scherpe lijn / hoek te hebben. Zoek maar eens bij een nieuwe Smp 300.