Omega seamaster 18K goud antiek

Hallo iedereen, ik ben heb uit erfenis enkele horloges vanonder het stof gehaald en zou willen weten wat ongeveer de waarde van deze is.
Ik heb de horloge al laten nakijken bij een horlogezaak en deze bevestigd de authenticiteit alsook het feit dat zowel band als kast massief 18K goud is.

Heeft er iemand een idee waar ik met dit horloge best terecht kan om te weten wat de waarde hiervan is?

Niemand een idee?

Rustig maar… :wink:

Kijk eens op chrono24.com of zet de horloges op Marktplaats.
nb. de waarde is niet wat je ervoor wilt hebben, maar wat ervoor wordt geboden.
Je hoeft de horloges natuurlijk niet te verkopen, maar dan heb je een idee wat ervoor wordt geboden.

Bij de Omega betreft het waarschijnlijk Quarts horloge. Bij verzamelaars is dat niet zo in trek.
V.w.b. de band moet je ff weten of het een gouden of double band betreft en of het voorzien is van een Omega merk (op de sluiting)

Het JLC horloge bij een lommerd verkopen lijkt mij niet slim, dan beur je hooguit de helft van de werkelijke waarde.

tip.: verscheep niet naar Nigeria etc. en verkoop alleen als het geld op de rekening staat.
In Nigeria is het een volkssport om Europeanen te beduvelen met mooie praatjes dat het voor een cadeautje is, er haast bij verzenden is en dat het geld eraan komt of gestald kan worden bij een niet bestaand Engelse financiele instelling.

Zoals Arie reeds schreef: die JLC gewoon lekker dragen en de emotionele binding koesteren!
Het horloge verdient het om door een horlogemaker eerst een onderhoudsbeurtje te laten geven. De olie zal waarschijnlijk zijn ingedroogd.

Veel wijsheid!

Gisteren ook met dit horloge bij een juwelen/horlogezaak geweest en deze bied voor de omega telefonisch net €1800, laat dit nou net de prijs voor het oud goud zijn.
De band is effectief 18K massief, totale gewicht horloge + band is 75gram.

Is de prijs van oud goud werkelijk de waarde van dit horloge?

Ja kan altijd geluk hebben indien je hem te koop aanbiedt, maar zoals gezegd, Quartz zal bij verzamelaars niet zo in trek zijn en massief goud heeft voor veel verzamelaars ook maar weinig toegevoegde waarde.

Bovendien geeft de juwelier toch iets meer dan de goudwaarde want de mechaniek + batterij + glas van het horloge zal ook wel enkele grammen wegen.

Als je het echt wil verkopen (zonde natuurlijk), lijkt me dit wel een goed bod.

Hoe kan ik zeker weten dat het quartz is, ik ben namelijk een complete leek hierin :slight_smile:

Het is ook geen mooi horloge. Toch zou ik hem houden, al hangt dat af van wie je hem hebt geërfd. Bij een oudoom ofzo zou ik er weinig emotionele waarde aan hechten.

Oei, om dat met zekerheid vast te stellen zou je eigenlijk naar een officiële Omega dealer moeten.

Laat ons zeggen dat de emotionele waarde bij de Omega 0,0 is :slight_smile:
Of hij mooi is of niet is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.

Werkt hij nog?
Quartz --> de secondewijzer tikt 1x per seconde
Automaat of handopwinder --> de secondewijzer tikt verschillende malen per seconde, loopt bijna vloeiend.

werkt hij niet?
Quartz–> je draait de kroon een paar keer in wijzerzin, en er gebeurt niks want het is gewoon de batterij die leeg is. :slight_smile: In dit geval snel batterij laten vervangen om uitlopen van de batterij te voorkomen.
Automaat of handopwinder --> je draait de kroon een paar keer in wijzerzin, dan begint de secondenwijzer te tikken en dat verschillende keren per seconde

niet 100% zeker, het kan ook zijn dat het een automaat/handopwinder is maar dat hij niet meer werkt, maar geeft toch een goede indicatie.

Als iemand je voor die Omega 1800 euro biedt zou ik niet weten hoe snel ik het horloge in die bieder zijn maag moest splitsen…

Omega uit de quartztijd , niet gewild en nauwelijks verzameld dus goudwaarde za ook werkelijke waarde ongeveer zijn, voor 1800 had ik hem gelijk verkocht.

Het totaal gewicht is 75 gram inclusief glas en uurwerk.

Quote: Gisteren ook met dit horloge bij een juwelen/horlogezaak geweest en deze bied voor de omega telefonisch net €1800

Wat een vreemde zin, achter gepantserd glas?

Verzamelaars zien er geen brood in maar wel iemand die gewoon een
kwarts merkhorloge wil met een uitstekend eigen werk als het even
meezit, uit de foto is niet te bepalen welk werk erin zit.

De band is versleten troep die er niet bij hoort.
Haal deze eraf er verkoop dit als sloopgoud.

Horloge een onderhoudsbeurt en een leren band monteren.
Wijzerplaat en kast zien er nog goed uit.

Of horloge direct apart verkopen,veel interessanter zo.
Heeft een vast waarde zeker meer als sloopgoud waarde.