Omega Seamaster 1954 wijzerplaat

Had de vraag ook al op het vintage forum gesteld, maar denk dat ik toch hier moet zijn. Sorry als je dit twee keer ziet :roll_eyes:

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie klassieke Omega en loop nu hier tegenaan. Ik vraag me alleen af of de wijzerplaat wel origineel is. Die witte stippen zitten er zo dik op. Is deze misschien overgeschilderd? Alle andere info over dergelijke horloges is ook zeer welkom; waar moet ik op letten? Hij zou van 1954 zijn.

1 like

Geen jaren vijftig omega kenner, maar als je ziet hoe de streepjes (niet) aan sluiten op de uren indexen ziet het er niet gunstig uit. Vooral bij 1 en 2 uur zie je het goed.

3 likes

Heb je een referentie nummer? Daar kun je goed mee zoeken naar vergelijkbare exemplaren.

Het referentienummer is 14892826. Maar als ik daar op Google komt er niks interessants bovendrijven. Wel dat het nummer volgens de lijst inderdaad van 1954 is.

Ben bang dat je gelijk hebt. Op deze foto van een andere hoek zie je het nog duidelijker.

Dit ziet er keurig uit. :new_moon_with_face:

afbeelding

1 like

100% redial. Zie ook de S

1 like

Dank heren. Deze laat ik lekker voorbij gaan.

1 like

Als de prijs goed is en je vindt het horloge mooi, het uurwerk is 100% omega, waarom zou je hem dan niet kopen?

Ik laat een bumper bij lid @Barboendel voorzien van een andere plaat. Dus waarom niet. Op chrono24 zullen wel 100% originele zijn, maar daar is de prijs ook naar.

1 like

Daar ben ik weer, met een nieuwe wijzerplaat. Deze De Ville is volgens het serienummer van 1966. Mechaniek ziet er keurig uit. Kroon is aftermarket. Ik heb een beetje aarzeling bij de wijzerplaat. De seconden streepjes links naast de 12 uur aanduiding staan daar dichter op dan rechts van de 12 uur. Verbeeld ik me dat, of is deze opnieuw geschilderd? De aanduiding ‘swiss made’ is ook wat vaag onder de 6 uur. Dank voor jullie input!

Neen maar dat gebeurde wel vaker (zeker in deze tijd van de Zwitsers horlogeindustrie). Lijkt me een originele plaat. Zie geen sporen van een clear redial. Swiss made onderdaad lijkt me enkel vervormd door de bolling van het acryl.

In welke prijsrange zoek je een vintage Omega? Ik heb er wellicht eentje

Zoiets als deze. Dit vind ik een prachtig horloge, maar de verkoper antwoordt niet op mijn berichten:
https://www.chrono24.nl/omega/automatic–id22739737.htm

Ken dit model kast alleen van de Geneve modellen. Nog niet eerder een de De Ville gezien. Nou heb ik vast niet alle modellen gezien maar zou in ieder geval het ref nummer checken

1 like

Dat was een goeie, dankjewel. Het nummer is 165.040. Het derde cijfer 5 betekent volgens de reference guide die ik zag ‘ geen datum’. En deze heeft wel een datum. Kan een vervangende achterplaat zijn, maar geeft wel te denken. Bij dit nummer zie ik ook alleen Geneve’s, maar dat nummer klopt dus denk ik niet.

Denk eerder dat wijzerlaat niet klopt. Moet volgens mij een geneve zijn en geen De Ville maar zeker weet ik het niet.

Overigens heeft de Omega die je op Chrono24 hebt gevonden ook geen originele wijzerplaat. Is een heel oude bumperautomaat met een recentere wijzerplaat. Zal dus opgemaakt zijn.

2 likes

En weer bedankt :pray:. Gelukkig heb ik geen haast :joy:.

Maar ik heb nog een mooie. Deze lijkt bijna te mooi om waar te zijn. 1952 en Ref. Nr. C 2576-7. Wordt geveild dus zal hogere prijs hebben. Maar wel erg mooi!

1 like

Deze komt uit Duitsland.

Staat een correcte Geneve in het blauwe deel. Oh wacht, die is van mezelf.

Anyway, wel iets meer krassen, maar daar is de prijs ook zeker naar.

1 like