Omega Seamaster 1958 big seahorse “near mint”

Te Koop: Meest zeldzame Omega Seamaster uit 1958 in fantastische conditie.
Tien jaar na de uitvoering van de eerste Seamaster, bracht Omega deze variant op de markt.

Deze Seamaster is niet zomaar een 2846 of 2846 uitvoering. Deze Seamaster is de meest zeldzame variant, geproduceerd in kleine oplages en alleen uitgebracht in 1958 en heeft het grote en diep gegraveerde Seahorse 19mm logo.
De beads of rice armband is origineel en vertoont minimale rek.
Te dragen tot ongeveer 18 cm polsdikte.

De cross-hair en two-tone wijzerplaat in off-white en gouden/champagne accenten in combinatie met het grote logo maakt dit een zeer zeldzame Seamaster.

Het 501 uurwerk loopt geweldig en heeft een service gehad in 2019 bij de vorige eigenaar.
De gouden wijzers hebben een lichte patina verkleuring en onder UV licht schijnt de Radium fraai op.

Merk en model: Omega Seamaster 2846 / 2848.
Diameter: 34 x 42 mm. Hoogte 11,5 mm
Leeftijd: 1958
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): juli 2020.
Factuur en/of certificaat: nee.
Originele doos en/of eventuele accessoires: originele doos en tag.
Verzendkosten of afgehaald: in overleg.
Conditie (krassen, werking etc): schitterend, lichte draagsporen, ongepolijst.
Soort uurwerk en kaliber: 501, automatisch.
Vraagprijs: € 2750,-.
Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Dit horloge is alleen te koop en niet te ruil.

36 likes