Omega seamaster 1960’s

Hallo allemaal,

Mijn oog is gevallen op onderstaand horloge. Ik ben al een tijdje op zoek naar een seamaster uit de jaren ‘50 en ‘60.

Graag hoor ik of iemand met een meer ervaren oog iets ziet wat niet helemaal klopt.

Ik heb gezocht in her archief van Omega, maar kan hem niet direct identificeren. De verkoper geeft aan dat hij niet weet welk movement in het horloge zit omdat hij anders de seal zou breken.

De laatste service is van 18 maanden geleden en hij loopt naar zeggen goed wanneer hij gedragen wordt.

Ik vind het op het eerste gezicht een mooie prijs en wellicht de gok waard. Zoals gezegd ben ik benieuwd naar jullie mening.

Wat mij als eerste opvalt is de kromme minutenwijzer zonder lume en de gekraste wijzerplaat.
Persoonlijk heb ik liever een Seamaster met een geschroefd achterdeksel dan een “Unicase” waarbij het uurwerk via de voorkant gemonteerd wordt.
Kun je niet eventjes makkelijk bijregelen als hij iets te snel of te langzaam loopt.
Inclusief verzenden kost deze €470,- en dat vind ik fors aan de prijs voor een Seamaster in deze staat.

1 like

met @MeisterRoamer eens. Dacht eerst nog even aan kras op glas maar dit is ernstiger. Zal wel verband houden met die kromme wijzer. Zou deze nog even laten gaan. Heb zelf iets meer dan 500 betaald voor een hele mooie.

Gewoon veel te duur gezien de staat.

En wat denken jullie van onderstaand horloge?

Heeft recent een service beurt gehad. Is lichtjes gepolijst, maar het stoort mij niet.

Zou hem voor 500 euro inclusief verzenden over kunnen nemen.

Ziet er netjes uit voor zover ik kan zien. Is de kroon ook origineel? Met logo? Tja die service is een zaak van vertrouwen. Of is daar een factuur van bijgevoegd. Weet niet waar je hem koopt. Particulier? Een handelaar met reputatie? Als dat inderdaad goed gedaan is, lijkt de prijs niet zo raar. Maar als er twijfel is, minder bieden zou ik zeggen. Je zou hem kunnen laten controleren bij een horlogemaker dat zou handig zijn.

Rotor heeft tegen de platine aangelopen, zo te zien. Dit komt door een slechte rotorlagering. Hopen maar dat dat tijdens de laatste servicebeurt hersteld is dan.

Kroon is niet origineel, dat is wel duidelijk. Maar goed, daar is de prijs ook naar.

Kan niet zien of er een logo op zit, maar kroon lijkt mij wel de juiste.

2 likes

Volgens mij ook hoor

1 like

I stand corrected. Het zag er op het eerste gezicht niet echt uit. Ik vraag me af waarom diegene geen foto heeft gemaakt van de (opdruk van de) kroon.