Omega Seamaster 1969 - wat te doen?

Tof horloge overigens

1 like

Dit is geen mooie binnenkomer hier, er waren direct mensen die klaar stonden je te helpen en krijgen toch een beetje een deksel op de neus zeg maar.
Misschien even een correctie en klein excuusje aan hun hier plaatsen ( ps dat heb ik zelf ook al gedaan in het verleden )
gr roel

Dat is uiteraard prima mogelijk, en ik heb ook geen reden om daaraan te twijfelen. Overigens zei ik om die reden ook heel bewust ā€˜onjuistā€™ in plaats van ā€˜niet origineelā€™.

Zonder flauw te willen doen, vind ik dat wel opmerkelijk zonder dat je weet wat er precies stuk aan is. Het is natuurlijk je goed recht om te vragen wat je er voor wilt. Ik hoop echter voor je dat je je niet gek laat maken door de soms achterlijke prijzen waarvoor deze horloges online aangeboden worden (ā‚¬4-5k). Dat biedt geen enkele verzamelaar hiervoor. Er is weldegelijk interesse in soccer timers - ook de jouwe - maar dit is toevallig het minst gezochte model (eigenlijk wil je een 145.019 met draaibare ā€˜rouletteā€™ bezel).

Overigens vind ik wel dat men hier op het forum soms iets teveel uitgaat van het ā€˜slechteā€™ in de mensch. Ik kan me je situatie en vragen levendig voorstellen. We hebben echter wel regels over verkoopthreads, en de grens tussen informatie vragen (ok) en mensen uit te lokken een bod te doen (niet ok), is vaak vaag. Hopelijk kun je de soms wat negatieve reacties daarmee een beetje plaatsen.

Nooit wegdoen. Gewoon laten repareren en zelf gaan dragen, met trots !
Als het niet nu is, dan in de toekomst zeker: emotionele waarde gaat-ie krijgen.

MvG
JB
:slight_smile:

1 like

Ik zit nu zoā€™n twee uur op dit forum, en ben in de eerste plaats heel blij met de vele informatie en raad die diverse forumleden hebben gegeven. Er zitten hier duidelijk mensen die er verstand van hebben.
Maar ik ben ook geschrokken van een paar onaangename reacties. Die kwamen vooral na mijn tweede post. Die was ingegeven door waarschuwingen hier (dank!) voor lowball offers en vollopende inboxen, en was bedoeld om die inderdaad vollopende inbox te voorkomen en als algemene mededeling dat ik niet alle PMā€™s individueel ga beantwoorden.
Door de post van dialstatic (ook daavoor dank) is mij inmiddels duidelijk dat het hier niet ok is om mensen uit te lokken een bod te doen. Excuses, in mijn tweede post kan men inderdaad zoā€™n uitlokking wel lezen, maar ik heb hierboven al uitgelegd waarom ik die schreef.
Trouwens, ik wil best t.z.t., na voldoende informatie te hebben verzameld, op horlogemarkt.nl adverteren, maar dat mag ik niet, zoals gezegd, omdat ik niet het vereiste ā€œtrustlevelā€ heb.
(Edit: Heb inmiddels het een en ander daarover gelezen, o.m. de draad van iemand die ongeveer in dezelfde situatie zat/zit als ik: ā€œNogal vers op het forum - mag dus (nog) niet TK aanbieden?ā€)

2 likes

Mooi horloge, en met zo een voorgeschiedenis zou ik het nooit wegdoen, omdat weg is weg en je vindt het nooit meer terug :cry:
Voor het service kan je ook bij Jan Ubels http://www.klokken-ubels.nl/ een betrauwbare adres en man achter de Facelift bij horloge tijdschrift Watching
Groeten Iwan

1 like

Even voor de goede orde, mijn lowball opmerking was slechts tongue-in-cheek en geen waarschuwing.

Het is pas lowballen indien je er ā‚¬2000 voor zou vragen en mensen komen met biedingen van ā‚¬400.

1 like

Dat is niet persoonlijk, maar dat komt door eerdere (veel) ervaringen. Je wilt niet weten hoeveel mensen er zich hier melden na het vinden van een schat van opa op zolder of in een schoenendoos. Daarna hier zoveel mogelijk vragen stellen en vooral naar de waarde natuurlijk :money_mouth: kerching! Daarna proberen de regels te omzeilen en de mazen in het net te vinden en daarna zijn ze weer pleitos. Sommigen zijn wat moe van het acteren als taxatiebureau en snelle afzetmarkt.

Als ik bijna 50 jaar eerste eigenaar van een dergelijk horloge zou zijn ging deze nooit in de verkoop maar in de revisie.
Ik ken uiteraard de emotionele binding niet maar kan me voorstellen dat je het horloge hebt gedragen op momenten die je nog helder voor de geest staan.
Uiteraard kan niemand de beslissing voor je maken maar weg is weg.

1 like

Ik heb mijn Soccer timer bij Ferrie Schweitzer laten repareren en was toen zoā€™n 500 Euro kwijt. Als ik jou was zou ik het op laten knappen en zelf houden. En natuurlijk mag je het hier (nog) niet te koop aanbieden, dus als je er snel vanaf wilt is Markplaats of nog beter Ebay de juiste plaats.