Omega Seamaster 1997.

Beste horloge forum leden.

Ik ben John uit Eindhoven en een aantal maanden geleden lid geworden van dit forum voor info waar ik mijn Omega Seamaster het beste kon laten repareren, door een val tijdens de controles op het vliegveld bleek dat mijn klokje niet meer waterdicht was, ook liep het al tijden niet meer gelijk.
Ik heb dit horloge in 1997 nieuw gekocht en het altijd verzekerd, er was eerder al een nieuwe kroon geplaatst door een officiele dealer, maar heb altijd het idee gehad dat deze niet goed zat want ik kon er de datum niet mee verzetten.
Ik ben uiteindelijk bij de Swatchgroup in Eindhoven uitgekomen, die stuurde het door naar Omega in Brussel en die stelde vast dat door de val er schade was aan het klokje, ook aan de binnenkant door oxidatie door zeewater, het horloge diende helemaal gereviseerd te worden, de kosten werden geraamd op €950.
Doordat werd vastgesteld dat de val de oorzaak was, heeft mijn verzekering deze schade later betaald, Ik kreeg na 3 maanden (!!) een zo goed als nieuw horloge terug, wijzers , radertjes, wijzerplaat, kronen en alle onderdelen die waren vervangen kreeg ik netjes in een plasticbuiltje mee terug gestuurd en het horloge loopt op de seconde gelijk , de uiteindelijke rekening: €962,34!
Ben er weer blij mee.
John, Eindhoven.

17 likes

Zozo, dat is erg netjes zeg!
Flinke rekening.

Wat voor verzekering heb je als ik vragen mag? Is dit in het bijzonder afgesloten voor het horloge en wat zijn de kosten?

Mooie oplossing! :ok_hand:

Ben ook benieuwd…

Wat een kosten. Je mag van geluk spreken dat de verzekering alles dekt.

1 like

Onderhoud bij Omega zelf gaat behoorlijk ver ja, met een dito prijskaartje :slight_smile:

Je hebt weer jaren onbezorgd draagplezier voor de boeg :+1:t3:

1 like

Ik heb hiervoor een kostbaarheden verzekering buitenshuis met een dekking van €10.000 per gebeurtenis (inbegrepen schade door vallen et cetera en diefstal), dit kost €10,50 per maand extra bovenop je inboedelverzekering bij Centraal Beheer. Onlangs nog afgesloten!

2 likes

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het soort verzekering van @TheBigJohn.

Een foto…?

Reisverzekering?

Reisverzekering dekt standaard geen duur horloge…

1 like

Rekening is betaald via mijn kostbaarheden verzekering door de Noord Hollandse 1816 waar ik nog maar jaar bij verzekert ben , kosten €10,95 pm

Omega Seamaster na reparatie

2 likes

Volgens mij kun je bij de meeste verzekering maatschappijen een kostbaarheden polis afsluiten oa voor sieraden maar ook voor foto apperatuur enz , wel moet je daar een aanschaf kassa bon van kunnen overleggen.

1 like

Over late reacties gesproken! Ik ben benieuwd, hoeis het nu met de Seamaster?

Valt toch wel mee …

Scherm­afbeelding 2025-02-07 om 17.41.58

:joy:

Er zullen inmiddels ook wel andere polissen zijn denk ik zomaar! Meestal is kostbaarheden (buitenshuis), zoals al genoemd, een prima aanvulling. Gelukkig zijn daar ook al een hoop topics over. Die vraag komt telkens weer langs. :wink:

Yep, minder dan 'n tientje per maand dekking tot 15k bij FBTO.