In mijn zoektocht naar een leuke quartz met zwarte wijzerplaat kwam ik het volgende horloge tegen. Het betreft een Omega Seamaster 200m pre bond full size. Het zou een mooie aanvulling zijn op mijn collectie. Daarnaast is het horloge redelijk waardevast wat ook altijd wel prettig is.
Voordat ik over ga tot aankoop wil ik voor de zekerheid jullie mening even horen over het horloge. Wat mij betreft is het horloge in nette staat, kroon lijkt te kloppen, bracelet en caseback lijken ook te kloppen omdat het horloge uit begin jaren 90 zou komen, wijzers helaas iets verweerd. Zie ik iets over het hoofd? Zijn er punten waar ik extra op moet letten? Het is een watch only, oftewel geen doos of papieren.
Het staat op MP met als verkoper R’damwatches, niet vreemd dat TS hier info vraagt ?
Horloge staat hier volgens mij niet te koop, hoe moet TS dan weten dat de aanbieder op MP ook hier op het forum zit ?
On topic: lijkt mij origineel, ‘later’ model als je naar de kroon en wijzers kijkt. Er is op het forum een topic over de pre bond met uitgebreide info.
Het is mijn horloge inderdaad. Ik zit al aan de 24 aangeboden horloges op horlogeforum in 1 jaar tijd anders had ik de Omega hier aangeboden.
Ik heb veel Pre bond’s gehad en dit exemplaar is in een erg nette staat. Fullsize exemplaren zie je tegenwoordig niet vaak. Vrijwel altijd staat de midsize te koop. Dat is een oogopslag te herkennen aan het datumvenster. Bij de midsize zit het datumvenster tegen de minutenmarkeringen aan. Bij de fullsize zit er ruimte tussen het datumvenster en de minutenmarkeringen.
Doos en papieren zitten er vrijwel nooit bij. Het doosje die destijds gebruikt was voor dit exemplaar valt letterlijk uit elkaar. Verder was dit horloge destijds een echte toolwatch en gebruiksvoorwerp. Kan mij voorstellen dat ze destijds geen waarde hechte aan het doosje etc.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel via een PB of via jouw topic @TJ91