Omega Seamaster 2531.80.00. datum verzetten

Goedemiddag,

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een (schitterende, naar mijn mening) Omega Seamaster 2531.80.00. met het 1120 automatische uurwerk.

Het is nu echter bijna het einde van de maand en maandag zal ik de datum op 1 moeten zetten daar deze natuurlijk doorloopt tot de 31ste.
Nu heb ik echter de gebruiksaanwijzing gelezen en positie twee van de kroon (wat normaliter voor de datum is) doet het bij het 1120 uurwerk niet. En dit klopt inderdaad (heb het net getest, stand 1=opwinden stand 2 =niets 3=tijd instellen).

Is het gewoon het beste de kroon in stand 3 te zetten en dan 6 keer rond de 12 draaien zodat de datum op 1 komt? Ik neem aan dat dat de enige mogelijkheid is bij dit horloge.

Wel vreemd trouwens dat ‘stand 2’ van de kroon het niet doet bij een 1120 uurwerk, bij de andere wel volgens de gebruiksaanwijzing. Heeft iemand daar wellicht een verklaring voor?

Alvast bedankt,

Willem

het is idd vreemd dat stand 2 het niet doet, zo verzet je nl normaal de datum …je moet wel de juiste kant op draaien.

Cal. 1120 is een gemodificeerde 2892-A2 van ETA.

Dus vind ik dit een beetje raar hoor. Weet je zeker dat het horloge niet kapot is?

Hij moet dat wel gewoon doen hoor, in stand 2. Ik heb ook een Omega SM met een 1120 werk er in en die heeft gewoon de mogelijkheid de datum te verzetten in stand 2 van de kroon. Naar je toe draaien. De andere kant op doet-ie niks.
Als het niet werkt, is er waarschijnlijk iets mis :frowning:

Steeds 24 uur doordraaien om de datum te verzetten hoort niet nodig te zijn bij een dergelijke Omega!

Sam

seamaster Schreef:

het is idd vreemd dat stand 2 het niet doet, zo
verzet je nl normaal de datum …je moet wel de
juiste kant op draaien.

Anders gebeurt er idd niks met de datum :wink:

Ik heb het zelf niet goed gedaan, hij doet het wel inderdaad als ik hem naar me toe draai!

Maar ik heb me niet vergist met het lezen van de gebruiksaanwijzing, daar staat dat je bij foto IV moest kijken en dat ‘2’ geen functie had. Anyway… Hij doet het en daar gaat het om.

Bedankt voor de hulp en een fijne dag verder.

Goed te horen dat zo een degelijk klokje 't toch gewoon blijkt te doen.