Omega seamaster: 2531.80 of 2220.80?

Beste forummers,

Ik ben van plan om een echte klassieker aan te schaffen en wel de Seamaster.
Ik weet alleen niet welke, ik twijfel tussen de huidig nieuw te verkrijgen 2220.80 met co-axial uurwerk en de oudere 2531.80.
Zijn er onder jullie kenners die mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Gr.Joep

ik heb er al een aantal gehad en zou zelf zeker voor de co-axial versie gaan :slight_smile:
mijn eerste hier op nato

en de co-axial

vind zelf de opgelegde indexxen en de net iets langere wijzers een heel stuk mooier.
het uurwerk zelf doet me niet zoveel

succes met kiezen (tu)

de 2531-80 no doubt

De nieuwe versie had erg veel kinderziektes. Het co axial uurwerk had veel problemen. Ondertussen lijkt dat verholpen te zijn ,maar je moet wel bedacht zijn hierop als je een co axial uit de eerste serie koopt.

Heb van een behoorlijk bekende juwelier eens gehoord dat er meer co axials terug naar de fabriek gingen in één maand dan welk ander type dan ook in 2 jaar.

Vanwege de wijzerplaat de co-axial!

astonmartin Schreef:

de 2531-80 no doubt

De nieuwe versie had erg veel kinderziektes. Het
co axial uurwerk had veel problemen. Ondertussen
lijkt dat verholpen te zijn ,maar je moet wel
bedacht zijn hierop als je een co axial uit de
eerste serie koopt.

Heb van een behoorlijk bekende juwelier eens
gehoord dat er meer co axials terug naar de
fabriek gingen in één maand dan welk ander type
dan ook in 2 jaar.

ik kan het mis hebben maar is de periode van kinder ziektes in een co-axiaal niet van voor dat ze in een bond seamaster zitten en meer in bijv de aqua terra.

Dat zou kunnen.Ik weet wel dat de DeVille serie heel veel problemen had.

ik zal het eens uitpluizen.

Het enige Omega uurwerk dat in het begin problemen had, was het eerste Co-axial uurwerk in productie; de chronograph 3313. In de Seamaster zit echter de 1120 en tegenwoordig de co-axial 2500. Beide uurwerken hebben geen problemen gekend.

De problemen met de 3313 zijn overigens ook inmiddels allemaal opgelost, en bij de eerste 3313 modellen (onder andere in de DeVille chronograph) zijn deze onder garantie verholpen.

Dank je. scheelt me een hoop zoekwerk

astonmartin Schreef:

Dank je. scheelt me een hoop zoekwerk

idd, bedankt voor de info … ik wist zoals je las ook niet meer precies hoe het zat :wink:

Tja, die ouwe is zoals ie origineel uitkwam. De nieuwe heeft een face-lift en ander motortje gekregen.

De verschillen?

-Kleur
o blauw, electric blauw, zwart, grijs, rood.
n blauw zwart, wit.

-Materiaal
o staal, titanium, goud
n staal, &…?

-Uurwerk
o 2892 aangepast
n co-axial
(met blote oor klinken ze voor mij niet veel anders)

-Lume
o luminova, sommige met super luminova
n super luminova

-Looks
o sportievere look
n stijlvollere look, door opgelegde indices en logo/merk
Vind persoonlijk de verhouding van het oude model praktischer (de driehoek van de minutenwijzer valt niet over de indices heen, waardoor deze makkelijk in het donker/onder water te zien is). De grotere wijzers van die nieuwe geven em optisch meer body.

Mijn persoonlijke keuze… brrr… met de originele heb ik leuke herinneringen, maar als ik ze nooit heb gehad, dan zou ik voor de nieuwe gaan. Op m’n ouwe miste ik altijd een opgelegde logo, en ben daarom des te blijer dat m’n nieuwe em wel heeft. Want ik zou een Omega niet zo snel blootstaan aan risico’s. Daarvoor komt m’n trouwe Seiko Monster aan te pas. Met een glimlach kijk ik er weer even naar op m’n pols :slight_smile:

Ik zou ook voor de nieuwe gaan. Prachtige horloges. Ik heb de co-axial GMT uitvoering, en dat is nog steeds een favoriet van me.