Momenteel dien ik de batterij van dit horloge te vervangen, omdat het al enige tijd stilstaat. Toen ik de kroon zat te draaien om de wijzers op een andere stand te zetten, bleef de minutenwijzer stilstaan. Is dit normaal dat je de wijzers niet kunt instellen bij een stilstaand quartz horloge? Of heeft het een service nodig?
Hopelijk weten er meer forumleden hier wat van, @MartijnV misschien?
Bij sommige oude omega quartz calibers kan je de uren wijzer apart van de minuten wijzer verstellen, geen idee of dat ook met een modern uurwerk van omega kan.
Twee standen inderdaad, maar beide werken opeens niet. Dus ik dacht misschien staat dit nauw met het feit dat de batterij op is, ik heb het alleen nooit zo gezien.
Omega gebruikt dacht ik een Eta 255.411 uurwerk voor de smp quartz
Eerste klik kroon: datum snelverzet en 2e klik is normale wijzerverzetting en moet altijd werken ook als de batterij leeg is.
Ga er maar vanuit dat er iets kapot is, waarschijnlijk tirette gedeelte of raderen van de wijzerverzetting.
Als het de Quartz is, is het dan niet de 2541.80.00? De 2513 is een Omega Regatta volgens mij.
Ik heb de mid-size uitvoering (2561.80.00) en daarbij kun je de minuten en uren afhankelijk van elkaar instellen, afhankelijk van hoever je de kroon uittrekt.
In de 2541.90.00 zit een Calibre 1538 Quartz precision. Hier wat meer info:
PS: Heb je deze warranty card en is de Seamaster toch Quartz dan kloppen de papieren niet bij het horloge en/of moet je de echtheid van de Seamaster na laten kijken.
Dat was hem inderdaad!
Maar het was voor de verkoper blijkbaar een vanaf prijs, dus we hadden een hoger bedrag afgesproken.
Aangezien er ook mensen waren die 500 euro hadden geboden. Ik neem vandaag even contact op met een Omega dealer en anders staat hij bij dezelfde verkoper volgende week weer te koop.