Omega Seamaster 2541.80 vraagje

Momenteel dien ik de batterij van dit horloge te vervangen, omdat het al enige tijd stilstaat. Toen ik de kroon zat te draaien om de wijzers op een andere stand te zetten, bleef de minutenwijzer stilstaan. Is dit normaal dat je de wijzers niet kunt instellen bij een stilstaand quartz horloge? Of heeft het een service nodig?

Hopelijk weten er meer forumleden hier wat van, @MartijnV misschien?

Bij sommige oude omega quartz calibers kan je de uren wijzer apart van de minuten wijzer verstellen, geen idee of dat ook met een modern uurwerk van omega kan.

Type omega uurwerk zou handig zijn en/of een foto :slight_smile:

Dat is ook zeker waar, handig om te vermelden.
Beide manieren van instellen werken niet.

Een omega duikhorloge dus. Geen idee wat daar in zit, misschien weet iemand anders met moderner spul iets? (Ik ga eerst ff slapen, morgen lange dag…)

1 like

Misschien Wesselink & Vreeker Alkmaar vragen?

Heb je nog een verzet stand verder?

Mijn Breitling Colt Chrono heeft uren snelverzet dus elke keer een sprong per uur en een standje verder is gewoon de tijd instellen.

Twee standen inderdaad, maar beide werken opeens niet. Dus ik dacht misschien staat dit nauw met het feit dat de batterij op is, ik heb het alleen nooit zo gezien.

Ik zal morgen even telefonisch contact opnemen, thanks!

1 like

Omega gebruikt dacht ik een Eta 255.411 uurwerk voor de smp quartz
Eerste klik kroon: datum snelverzet en 2e klik is normale wijzerverzetting en moet altijd werken ook als de batterij leeg is.
Ga er maar vanuit dat er iets kapot is, waarschijnlijk tirette gedeelte of raderen van de wijzerverzetting.

Thanks voor de info!
Enig idee wat dit zou kunnen kosten?

Als het de Quartz is, is het dan niet de 2541.80.00? De 2513 is een Omega Regatta volgens mij.

Ik heb de mid-size uitvoering (2561.80.00) en daarbij kun je de minuten en uren afhankelijk van elkaar instellen, afhankelijk van hoever je de kroon uittrekt.

In de 2541.90.00 zit een Calibre 1538 Quartz precision. Hier wat meer info:

Dit is vaag, ik heb er namelijk de warranty bij:

Is het dan hier fout op gemeld?

Nope maar in de titel staat 2513 en op je warranty card staat 2531, een wezenlijk verschil

De 2531.80.00 is een automaat met een Omega 1120 uurwerk, zou ik zeker geen batterij in zetten :wink:

This one:

Heen en weer bewegen en de secondewijzer moet gaan lopen. Doetje het niet dan is er wat wezenlijks fout aan de hand.

PS: Heb je deze warranty card en is de Seamaster toch Quartz dan kloppen de papieren niet bij het horloge en/of moet je de echtheid van de Seamaster na laten kijken.

De Omega gaat vermoedelijk spoedig weer retour, ik vind het nu vager worden. Ik heb de titel fout geschreven, bedankt voor het attenderen!

Vervelend voor je. Succes!

1 like

Deze werd gisteren aangeboden op marktplaats voor 300 euro, ik viste nét achter het net. Gelukkig maar, naar nu blijkt!

OF vergis ik me M035?

Dat was hem inderdaad!
Maar het was voor de verkoper blijkbaar een vanaf prijs, dus we hadden een hoger bedrag afgesproken.
Aangezien er ook mensen waren die 500 euro hadden geboden. Ik neem vandaag even contact op met een Omega dealer en anders staat hij bij dezelfde verkoper volgende week weer te koop.

1 like