Zo ik kan hier (helaas) ook eens plaatsen, uit recente erfenis een aantal horloges verkregen.
2 Seiko’s, certina waterking 215, roamer, Junghans en deze omega en daar heb ik vragen over.
Is het de moeite om te laten servicen (ben echt niet thuis hierin) of gewoon zo laten. Het is een draagbaar formaat en als je hem oppakt loopt hij even. Gok dat hij al minstens 25 jaar stil ligt. Heb natuurlijk al even op Google gezocht maar kom veel verschillende info tegen. Mbt leeftijd en uurwerk.
Kwalitatief mooi horloge en ziet er op het eerste gezicht origineel uit. Chronometer bumper automaat cal 352. Lijkt niet aan gerommeld te zijn wijzerplaat heeft slijtage, het lijkt of de lume deels verdwenen is. Chronometers zijn voor dit type mi zeldzaam. Betere kenners dan ik kunnen daar meer zinnigs over zeggen. Leeftijd: loopwerk is van 50/51
Nieuw glaasje erop. Secondewijzer eerder vervangen en wellicht ook laten vervangen.
Zeker binnen doen voor service, een pareltje, zo heb ik mijn bumperautomaat 343 laten doen, reken wel dat het zeker meerdere € gaat kosten indien onderdelen vervangen moeten worden, zoals bij mij. Maar voor mij was het een goede keus
kans is groot dat er radium in je Dauphine wijzers zit, maar kan je anders betere foto’s plaatsen, van de dail en ook van het caliber met het RG regelsysteem zichtbaar bij de balans? (352 RG is wel een vondst hoor)
Nieuw glaasje is voor normale stervelingen helaas niet meer aan te komen, en hier wel echt noodzakelijk. Cousins maakt inmiddels passende vervangingsglaasjes voor een aantal vintage Omega’s, maar of deze er bij zit… …service bij een “certified” horlogemaker voor het merk is dan een optie, wordt wel kostbaar. Een Omega plexi is inmiddels al 100 euro, en alleen te krijgen/installeren via die kanalen!
Andere onderdelen kan ik ook maar heel soms NOS krijgen. Opwindveer lukt wel gewoon, die komen niet van Omega maar van Generale Ressorts (praktisch alle veren trouwens). Kroon is ook heel moeilijk nieuw, wel een vergelijkbare, passende zonder logo. Hier zit idd een correcte op, maar die zal niet meer afsluiten. Kroontube is ook vaak versleten maar kan relatief makkelijk worden vervangen.
Ik ben nu met een Omega-projectje bezig waar ik ook al heel lang naar onderdelen zoek. De bumper die we hier zien is uit de 300-serie en hebben altijd wel onderdelen die eigenlijk vervangen moeten worden.
Op zich is deze nog mooi genoeg voor een Omega-servicebeurt. Dat is dan wel vanaf 550 euro. We hebben enkele forumleden die je dan verder kunnen helpen.
Ik heb evt nog een seamaster 35 mm bumper cal 352 liggen die voor een prijsje weg mag, loopt niet perfect meer maar misschien voor onderdelen? Bij interesse van iemand doe mij even een pb. Zit ook vrij nieuw( 2 jaar Max) omega glaasje op.
Of even informeren bij Global watch straps. NL company. Heeft veel nos merk onderdelen en glazen. Ik koop daar regelmatig iets als ik op zoek ben. Even zoeken op onderstaande namen op de bay.