Omega seamaster 2577-8 vragen

Zo ik kan hier (helaas) ook eens plaatsen, uit recente erfenis een aantal horloges verkregen.
2 Seiko’s, certina waterking 215, roamer, Junghans en deze omega en daar heb ik vragen over.

Is het de moeite om te laten servicen (ben echt niet thuis hierin) of gewoon zo laten. Het is een draagbaar formaat en als je hem oppakt loopt hij even. Gok dat hij al minstens 25 jaar stil ligt. Heb natuurlijk al even op Google gezocht maar kom veel verschillende info tegen. Mbt leeftijd en uurwerk.

Bedankt alvast voor de hulp!

9 likes

Heel mooi horloge, ik zou zeggen opfrissen die hap, hier zijn genoeg profs die dat kunnen, succes

5 likes

Kwalitatief mooi horloge en ziet er op het eerste gezicht origineel uit. Chronometer bumper automaat cal 352. Lijkt niet aan gerommeld te zijn wijzerplaat heeft slijtage, het lijkt of de lume deels verdwenen is. Chronometers zijn voor dit type mi zeldzaam. Betere kenners dan ik kunnen daar meer zinnigs over zeggen. Leeftijd: loopwerk is van 50/51
Nieuw glaasje erop. Secondewijzer eerder vervangen en wellicht ook laten vervangen.

Edit: correcte kroon. Niet onbelangrijk :smile:

5 likes

Zeker binnen doen voor service, een pareltje, zo heb ik mijn bumperautomaat 343 laten doen, reken wel dat het zeker meerdere € gaat kosten indien onderdelen vervangen moeten worden, zoals bij mij. Maar voor mij was het een goede keus

3 likes

wat een beauty. even contakten met peter c. in rotterdam. is bekend met bumpers. mooie rode sec.wijzer niks aan doen. succes gr ed

3 likes

zijn broer uit 1949 bijna identiek, behalve dat dit een subsecond is

3 likes

https://serial-number-decoder.co.uk/omega/omega.htm

1 like

kans is groot dat er radium in je Dauphine wijzers zit, maar kan je anders betere foto’s plaatsen, van de dail en ook van het caliber met het RG regelsysteem zichtbaar bij de balans? (352 RG is wel een vondst hoor)

1 like

Nieuw glaasje is voor normale stervelingen helaas niet meer aan te komen, en hier wel echt noodzakelijk. Cousins maakt inmiddels passende vervangingsglaasjes voor een aantal vintage Omega’s, maar of deze er bij zit… …service bij een “certified” horlogemaker voor het merk is dan een optie, wordt wel kostbaar. Een Omega plexi is inmiddels al 100 euro, en alleen te krijgen/installeren via die kanalen!

Andere onderdelen kan ik ook maar heel soms NOS krijgen. Opwindveer lukt wel gewoon, die komen niet van Omega maar van Generale Ressorts (praktisch alle veren trouwens). Kroon is ook heel moeilijk nieuw, wel een vergelijkbare, passende zonder logo. Hier zit idd een correcte op, maar die zal niet meer afsluiten. Kroontube is ook vaak versleten maar kan relatief makkelijk worden vervangen.

Ik ben nu met een Omega-projectje bezig waar ik ook al heel lang naar onderdelen zoek. De bumper die we hier zien is uit de 300-serie en hebben altijd wel onderdelen die eigenlijk vervangen moeten worden.

Op zich is deze nog mooi genoeg voor een Omega-servicebeurt. Dat is dan wel vanaf 550 euro. We hebben enkele forumleden die je dan verder kunnen helpen.

5 likes

Het net sluit zich over mensen die iets graag herstellen , maar door de onderdelen maffia dat niet meer kunnen…
Zucht
:grimacing:

5 likes

Cousins voert al jaren een juridische strijd met de Swatch Group. Nog weinig resultaat. Gaat inderdaad letterlijk over “the right to repair”.

In bijvoorbeeld de autowereld zien we dit veel minder, qua verkrijgbaarheid van onderdelen.

1 like

Zwitserse hufters…

2 likes

Nou fiscaal valt dat wel mee :sunglasses:

:money_mouth_face:

2 likes

Ik heb evt nog een seamaster 35 mm bumper cal 352 liggen die voor een prijsje weg mag, loopt niet perfect meer maar misschien voor onderdelen? Bij interesse van iemand doe mij even een pb. Zit ook vrij nieuw( 2 jaar Max) omega glaasje op.

Wijzerplaat is een redial,

2 likes

Foto?

1 like

Allen bedankt voor de reacties! Ik zal binnenkort de opties eens goed uitzoeken. Wel leuk dat het niet een doorsnee uurwerk is.

1 like

Beter een verkoopadvertentie aanmaken. Jomu heeft verkooprechten.

Of even informeren bij Global watch straps. NL company. Heeft veel nos merk onderdelen en glazen. Ik koop daar regelmatig iets als ik op zoek ben. Even zoeken op onderstaande namen op de bay.

2 likes

Heb je honderd 100% gelijk in.
Maar ligt niet echt in de weg, vindt ik leuk als ik iemand soort van op weg kan helpen.

Hier nog wat aanvullende foto’s met een macro lens gemaakt :stuck_out_tongue_winking_eye: @Renepb is dit dan de rg versie?

2 likes