Een kennis vroeg me of ik eens naar zijn Seamaster wou kijken die het niet meer deed.
Het gaat om een 2991-1SC met cal 571 uit 1960.
Er werd me gevraagd “er eens naar te kijken” want
hij had al een bezoek gebracht aan zijn juwelier die hem wandelen had gestuurd omdat die geen onderdelen kon bestellen.
Het horloge loopt nu (enkel wat warmte nodig, vermoedelijk dus aangekoekte smeermiddelen) en na demagnetiseren redelijk goed zelfs. Geen beat error in dial up en down en een mooie amplitude. Het loopt wel nog iets te snel. Volgens mij heeft het enkel een reinigingsbeurt en verse olie nodig.
Ik ben nog maar een paar maanden bezig met mijn vintage horloge hobby en een onderhoud van een automaat heb ik nog niet aangedurfd. Een caliber 571, daar wachten we nog wel een paar jaartjes mee
Hij vroeg ook of er ergens een glaasje te bestellen was. Het huidige glas heeft een flinke barst op de rand.
Ik weet dat niet iedereen zomaar een glas kan bestellen maar ik weet ook dat er op eBay soms wel iets te vinden is. Ik kan alleen geen referentie voor het glas vinden.
Ik schrok zelf van de prijzen die het glas gaan op eBay, maar kan niet inschatten of dit is omdat er zo moeilijk aan te komen is of omdat Omega nu eenmaal zoveel geld vraagt voor een glas.
Wat raden jullie aan? Hem toch de raad geven om bij een Omega Service Center langs te gaan? Of ga ik hier op het forum op zoek naar een forumlid die de service kan doen?
Bedankt voor jullie advies!