Omega Seamaster 30 Mechanisch 60e jaren

Door het overlijden van mijn vader ben ik in het bezit gekomen van zijn polshorloge. Het gaat om een Omega Seamaster 30 dat met de hand moet worden opgewonden. Ik was er bij toen hij het in 1960 kocht in Zwitserland. Het is een horloge met witte wijzerplaat, op de opwindknop staat het Omega teken zo ook op de gesp van de band. Op het deksel staat het zeepaard figuur.De diameter en de dikte van het horloge zijn 35 en 11 mm. Het heeft een zwarte lederen bang. Het horloge heeft geen datum aanduiding. Ondanks dat het zo oud is loopt het uurwerk nog.Graag wil ik weten of dit verzamelwaarde heeft. Alvast bedankt voor jullie eventuele reactie.

Ten eerste natuurlijk gecondoleerd. Ten tweede zal de waarde in een goede staat zo rond de 300 euro liggen. Heeft het ooit een servicebeurt gehad?

mvg Melvin

We zien hier altijd graag foto’s!

Omega is een echt verzamelaarsmerk maar de daadwerkelijke waarde is sterk afhankelijk van de conditie van de kast en het uurwerk. Het is in eider geval verstandig om het horloge niet te gebruiken als het niet recentelijk een onderhoudsbeurt heeft gehad.

Graag foto’s! Als je echt van de hoed en de rand wil weten dan kan je het vintage deel van omegaforums.net eens proberen. Daar zitte de die hard verzamelaars.