Omega Seamaster 30 ref. 135.007-63 uit 1959

Ik was vandaag even bij de lokale antiek dealer, ik was die man dit weekend tegengekomen en had hem gevraagd naar horloges maar daarvoor moest ik even langskomen op de hoofdlocatie. Vanmiddag had ik ook tijd en eenmaal daar gingen wat doosjes open, veel project horloges zoals Tissot en Certina (een oude annual calendar van een onbekend merk maar met mos op de wijzerplaat) en twee Omega’s. Eentje zag er zeer verdacht uit en de andere was deze…

Precies 35mm, mooie heldere champagne wijzerplaat

Binnenkant caseback

Omega cal. 285 handwinder uurwerk

Origineel Omega gemerkt glas, helaas niet in de goede richting geplaatst, prutswerk :slight_smile:

Op een nette band die ik nog had liggen

En om de pols

Met 150 euro een stuk duurder als mijn gemiddelde rommelmarkt aankoop maar ik ben dik tevreden… :slight_smile:

Mooie Omega en een prima investering, proficiat!

Mooi hoor, en dat lijkt me toch een prima prijs.

Ziet er goed uit (tu), deze hoef je ook bijna voor het eerst niet te polijsten!

Mooie aanwinst! ! Ziet er ook nog erg mooi uit. En gezien wat er verkocht wordt links en rechts, niet te duur.

Ziet er nog heel strak uit! Originele kroon (tu)
Maar het uurwerk is uit '61 en het horloge hoorde bij de collectie van '62.

Vintage1982 Schreef:

Ziet er nog heel strak uit! Originele kroon (tu)
Maar het uurwerk is uit '61 en het horloge hoorde
bij de collectie van '62.

Dat kan probleemloos hoor. Het werkte allemaal niet zo precies toen.

Mooi vangst(tu)

Is ook verder niet erg. Just saying :wink:

Ik kijk altijd in zo’n referentietabel (http://www.pocketwatchrepair.com/histories/omega.html) en daar werd 17 miljoen aangegeven als 1959, dus daar ben ik maar van uitgegaan.

Waar heb jij het model opgezocht?

Ik heb zo’n onwijs mooi boek van Omega met een tabel en oud reclame-materiaal.
Vintage Omega database geeft trouwens dezelfde info.

Ah ok, op Omega vintage database vind ik alleen deze exacte referentie niet. Maar als jij een boek hebt van Omega waar dit ref. nummer in staat dan mag ik er inderdaad wel vanuit gaan dat deze uit dat jaar komt. Heb je daar een foto of zoiets van, dan kan ik dat in mijn archief houden.

Ik heb hem inderdaad alleen met een zachte doek iets opgepoetst om van de vingerafdrukken af te komen.

There you go:

P.s. De 286 is hetzelfde uurwerk als de 285, maar dan één modificatie verder. De balans met breguet spiraalveer is bij de 286 vervangen door een balans van glucydur met 4 spaken en een “gewone” platte veer.

Ik blijf het toch verwarrend vinden, en de informatie die ik kan vinden spreekt elkaar ook gewoon tegen… :S

Zoeken op het internet is goed, maar teveel werkt alleen verwarrend. Beter kun je blijven bij één of twee bronnen die je vertrouwt. Ook niet alle info is gratis te vinden of klopt dan niet. Denk maar aan het boek van Richter. Omega designs is ook zo’n boek.

Mooie dresser, geniet ervan (tu)

Ik zal het maar gewoon rond 1960 noemen, dan zit je altijd goed… :slight_smile:

Zoals gezegd, toen was alles niet zo precies.
Ik heb een gelijkaardig model, op de wijzerplaat staat “omega automatic genève” en heeft een seamaster caseback. 100% zeker origineel zo aangekocht door mijn vader, nooit binnen geweest na aankoop (tot ik hem binnen deed om te laten restaureren.)

Buitenkans!
Hoe vind je die toch altijd weer.