Omega Seamaster 300 loopt voor

Sinds april heb ik bovengenoemd horloge. Het loopt steeds na een aantal weken al gauw een minuut of 2 a 3 voor. Is dit normaal?

Ja. Als ik even de slechtste situatie neem op basis van wat je zegt (3 minuten in 2 weken) dan is dat minder dan +13 seconden per dag. Als je horloge nieuw is, is dat wat veel, maar voor een ouder horloge zeker niet vreemd. En als het eerder 2 minuten in 3 weken is, is het minder dan +6 seconden per dag. Dat is voor een automaat gewoon netjes.

Nogmaals, als het horloge nieuw is en bv. een COSC (chronometer) certificaat heeft, zou ik even teruggaan. Maar als het een wat oudere 300 is, is er niks aan de hand (althans niet op basis van wat je zegt).

3 likes

Horloges met een cosc certificaat kan je ruim nemen: meer dan 4 minuten afwijking per maand is een beurt.

Ofwel uw horloge is niet goed afgesteld, of behoeft een servicebeurt.

Even goed meten wat de afwijking is!

1 like

Dank. Het is inderdaad een nieuw horloge.

+6-7 is bij een 8500 uurwerk vrij normaal. Dit omdat ze reguleren op -1 +5 en dat in ideale omstandigheden gebeurd

Het is afgelopen weken wel bloedje heet geweest, hierdoor lopen mijn horloges ook allen een stuk sneller in tegenstelling tot mezelf…

1 like

Conclusie is denk ik: even heel goed in de gaten houden komende tijd, elke dag even de afwijking noteren.

Appje is makkelijker.

Ik gebruik de app watchcheck.

Met de app kan je meerdere horloges bijhouden.

Bedankt allemaal.

Het enige nadeel als je horloge te snel loopt is dat je leven zo snel voorbij is, kunt dan wel concluderen dat je nooit te laat bent gekomen.

3 likes

briljante opvatting.

1 like

Kwestie van even afregelen. Horlogemaker in een minuutje gedaan.