Omega Seamaster 300 Master Co-Axial vs Rolex Sub no date

Ik zou toch ook voor de sub kiezen. Kan maar niet wennen aan de wijzers op nieuwere seamaster.

Ik zou de Sub no-date nemen.

De Omega vindt ik niet lelijk of zo maar hij heeft kenmerken die mij persoonlijk niet aanspreken zoals, De vintage style lume en de glimmende tussenschakels van de band.

De Longines vindt ik qua kleurstelling niet mooi, Overwegend rood/zwart op de plaat en dat is de enige kleurstelling volgens mij bij zowel de chrono als de normale versie.

Dus vandaar de Sub.

Succes met je keuze!

Groeten.

Noel.

De Omega heeft zeker zijn charme, alleen de vraag is voor hoe lang? Ik vind het fake-patina en de vele stijlelementen iets too much voor de lange duur. Saai misschien, maar met een Submariner maak je een zekere keus die nooit verveelt .Is tijdloos.

In ieder geval niet de Rolex… De Omega moet ik eerst irl zien. Ik zou hem dan naast een P O leggen.
De Longines is op de foto al mooi en is leuk voor erbij. Namelijk toch wel een andere prijsklasse :wink:

De S300 zou ik zo graag irl naast de sub willen zien! Tuurlijk is de SND een icoon, qwa keuze zit je altijd goed. Het enige wat me al die jaren prikte om hem niet te kopen is dat de SND zo op de voorgrond is! als je snap wat ik bedoel.
Hier nog een plaatje van de backside van de S300 vloeibaar metaal technologie ???

Oranje groet, John

Niet verkeerd de Omega maar andere uitstraling dan de Rolex,ik zou voor de sub gaan(ben fan van beide merken)
grtz Leon

Wat ik niet begrijp is waarom zo veel mensen vallen over de "fake patina"
Het zijn toch gewoon wijzers en indexen met een kleurtje?

En als iemand een Rolex bezel vernield met bleek of gootsteen ontstopper is men er ineens lyrisch over.

Om helemaal maar niet te spreken over de vele bejubelde wijzerplaten met “patina”. In mijn ogen gewoon kapotte platen rijp voor de sloop.

Een bandje van oud leer, mits netjes gemaakt, vind ik dan wel weer mooi. Als hij bij het horloge past tenminste.

Laat ik maar helemaal niet beginnen over de echte betekenis van “patina”.

Ko

1 like

(tu) idd…wat een gezeur… en vooral heel overdreven melden wat voor misser het is zonder de klok ooit irl te hebben gezien. Alsof je zelf beter kan…

Ko Schreef:

Wat ik niet begrijp is waarom zo veel mensen
vallen over de "fake patina"
Het zijn toch gewoon wijzers en indexen met een
kleurtje?

En als iemand een Rolex bezel vernield met bleek
of gootsteen ontstopper is men er ineens lyrisch
over.

Om helemaal maar niet te spreken over de vele
bejubelde wijzerplaten met “patina”. In mijn ogen
gewoon kapotte platen rijp voor de sloop.

Een bandje van oud leer, mits netjes gemaakt, vind
ik dan wel weer mooi. Als hij bij het horloge past
tenminste.

Laat ik maar helemaal niet beginnen over de echte
betekenis van “patina”.

Ko

Puur op basis van wat ik mooi vind:
1 Absoluut de Longines.Wat een beauty! :~
2 De SM300. Ik vind 'm wel goed gelukt. Niks mis mee. Geef maar aan mij! :wink:
3 De Sub. Kijk het is natuurlijk wel een icoon. En het is allemaal natuurlijk wel strak in elkaar gezet. Maar ik vind 'm gewoon niet zo spannend (meer).

Mijn persoonlijke mening. Niks van aantrekken. Lekker doen waar je zin in hebt!:slight_smile:
Succes met je keuze!