Omega Seamaster 300 Master Co-Axial vs Rolex Sub no date

Voor welke zou jij gaan?

Omega Seamaster 300 Master Co-Axial of toch de Rolex Sub no date.
Er is nog een goed alternatief en qwa prijs zeker te overwegen de Longines Heritage Diver.

Voor mijzelf neig ik richting de nieuwe Seamaster met een knipoog Heritage Diver!
De nieuwe Omega is pas eind dit jaar beschikbaar bij de AD’s in Nederland is mij verteld!

Oranje groet, John

Oeh, lastige. Rolex heeft denk ik een iets langere houdbaarheidsdatum. De Omega is wat dat betreft modegevoeliger door het expliciete retromodel en pseudo-patina. Maar stiekem vind ik de Omega an sich dan weer mooier dan de Rolex, maar da’s absoluut mijn smaak. En die Longines? Goh, tja. Ik zou vriendelijk bedanken :smiley:

Longines zou ik niet eens naar kijken…

Tussen de Omega en de Rolex vind ik een lastige, denk als investering is een Rolex misschien een logischere keus. Qua looks neig ik alleen wel iets meer naar de Omega.

Wat is de diameter van de Omega?

Ik zou voor (de oude) sub gaan, die worden alleen maar steeds duurder en die Omega kan straks alleen maar in prijs gaan dalen en die dan later erbij nemen.

Erbij nemen? Het is geen videorecorder die in de koopjeskelder beland. Ik zou voor de Omega gaan. Puur voor de looks.

Mijn beste,

Idem dito…!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Omega.

Ko

SND, heeft zich inmiddels op alle vlakken bewezen…

Tja…die SND…

Gisteren nog een dame tegengekomen die een splinternieuwe om had…
Trekt dan toch de aandacht, he ? :):wink:

Maar die Omega in deze vorm is ook wel weer eens een verademing om te zien!

Maar als die “patina” gekunsteld is , zou dat mij beetje tegenhouden op 1 of andere manier…

De specs. van die Seamaster zijn ook indrukwekkend.
60 uur gangreserve en bestand tot 15.000 Gauss geeft hij zelfs de Rolex Milgauss een pakslaag let op van meer dan 12.000 Gauss! en met de looks zit het wel snor iets minder opvallend althans?

Ja , op die andere foto lijkt dat “patina” wat rommelig…
Hier superstrak. Waardoor het weer "kan"
Denk als je hem in het echt ziet dat hij werkelijk prachtig is!

Heb ik dat Rolexmodel nou onderhand wel eens gezien… :wink:

Rolex SND! De Rolex is een waar icoon, waardevaster, past goed bij iedere gelegenheid enz. enz. Minder bescherming tegen magnetisme, lijkt me voor een normale burger geen dealbreaker.

Uiterlijk de omega is erg gaaf maar de Rolex blijft zo lekker waardevast

Mijn voorkeur gaat zonder twijfel uit naar de Omega!

Wijzers van de Omega zijn volledig uit proportie, althans zo lijkt het op de foto’s.

Als deze net zo lekker zijn waarde houdt als de PO8500 zou ik over een jaar een jong gebruikte voor bijna half geld kopen als de Omega je keuze is. Mijn voorkeur gaat uit naar de sub.

Normaal zou ik altijd voor Omega kiezen, maar er is iets met de Seamaster 300 dat niet helemaal klopt… Kan er niet helemaal de vinger op leggen.
Maar je koopt in ieder geval een topklok, welke van de twee het ook wordt!

Dat gedoe over waardevastheid vind ik zo’n onzin. Wij zijn toch liefhebbers? Wij zouden de laatsten moeten zijn die een horloge kopen voor de waardevastheid!

On topic: de seamaster! (ondanks de rolexliefhebberij)

1 like

Daar heb je zeker een punt Erik de Gast. Echter, als je later toch besluit om een weer te verkopen (wat altijd een mogelijkheid is als verzamelaar) is het toch fijn als de klok wat van zn waarde behoudt!

Sub! Omega in t echt gezien en viel ontzettend tegen