Omega Seamaster 300 met rubber duikers bandje

Gisteren pakketje uit Lissabon na 5 dagen mogen ontvangen. Daarin een Borealis 22mm rubberen horlogeband.
Vooral met het warme weer en de stalen band gaf bij mij vaak klamme polsen. Even een switch dus naar een rubber bandje.
Het is een exacte ISOfrane kopie maar dan vele malen goedkoper.

Bandje is gemaakt van vulkanisch rubber, is heel soepel, heeft goede ventilatie kanalen en zit goed om de pols. Bandje bevat geen siliconen.
Persoonlijk vind ik de combinatie erg mooi staan.
Wat vinden jullie ervan?
Kwaliteit moet zich nog bewijzen.

Link:
https://www.borealiswatch.com/store/watch-straps/Borealis-Vulcanized-Rubber-Strap-22mm-Black-Best-Offer-in-Market-for-Diver-Watches-p39772276

7 likes

Het gaat erom wat je zelf vindt en het draagcomfort. Zoals je zelf zegt is dat beiden top! Ik ben het daar wel mee eens, hoewel het niet mijn stijl is.

Eens met @Phoenix.bas; erg geslaagd vind ik het niét, dat rubber op zo’n (super tof) horloge maar goed vast wel praktisch en vast comfortabel!

You just go your own way! :slightly_smiling_face: :sunglasses:

1 like

Heel eerlijk? Niet heel erg geslaagd… De aansluiting op de kast is niet erg strak maar ook het feit dat de Borealis niet tapert (20/20 is deze gok ik) maken hem IMO minder geschikt voor deze specifieke Omega. Zijn er geen banden die een SEL aansluiting hebben voor deze referentie?

Ik denk niet dat die bestaan.
Band is 22mm

1 like

hier nog een filmpje omdat jullie dat zo op prijs stellen …lol

2 likes

Snel weer op staal of anders een mooie vintage leren band :thinking:

1 like

die missen ook de SEL aansluiting.

:slight_smile: gelukkig kunnen we blijven switchen van tijd tot tijd

Niet zo mooi passend bij deze SM!
Is er geen mooi aansluitende Crafter Blue oid??

Als iemand zo een weet… post hem hier! zoiets is inderdaad mooier maar of die voor de omega bestaat?

Uh, wacht, watte :face_with_raised_eyebrow:

is inderdaad mooier

2 likes

Je snapt me

1 like

Solid End Link maw die nauw aansluit op je kast

Jaap is enigzins ingelezen :joy:, technisch gesproken klopt het niet wat ik schreef. Maar de boodschap was wel duidelijk hoop ik :+1:

Vulkanisch moet gevulkaniseerd zijn denk ik. Anders is het alsnog best oncomfortabel om de pols :smile:

4 likes

:grin:

Ik weet wat SEL betekent :wink:. Maar zoals de afkorting al weggeeft gaat het om massieve eindstukken. En dat is alleen voor stalen banden.

De term waar je hier naar zoekt is een band met curved ends oftewel gebogen einde👌

2 likes

t zal ook wel vreemd ruiken…

gevonden : curved ends