Omega seamaster 300 prof

Lees al een tijdje mee op het forum en raakte verliefd op een omega seamaster 300 met bond band. Nu is deze te krijgen met quartz uurwerk en automatisch. Ben zelf een voorstander voor een automaat maar de gunstige prijs van de quartz kan mij zeker bekoren. Wat is jullie ervaring met de quartz omega

Gr

Maikel

Heb zelf de quartz uitvoering en ik ben er heel blij mee, alhoewel de rest van mijn horloges wel automaten zijn. . Aan de buitenkant zie je het alleen door het ontbreken van co-axial op de wijzerplaat. En het heef zeker voordelen. Het is het enige horloge wat ik niet eerst op tijd hoeft te zetten als ik hem om wil.

Voor beiden is wat te zeggen, ik heb zowel de quartz als de automaat gehad. Als ik nu mocht kiezen koos ik de quartz vanwege het gemak en de kosten: een batterij vervangen en pressure testing is een flink stuk goedkoper als een servicebeurt voor de automaat. Daarnaast liep de quartz-uitvoering ongelofelijk mooi op tijd. Het enige verschil qua uiterlijk is inderdaad de tekst op de wijzerplaat. Ik zou trouwens voor dit model gaan.

De quartz uitvoering

De automaat

Alleen het glijden van de secondenwijzer blijft toch wel erg mooi…(tu)

Succes met de keuze!

Van harte welkom! Als voorstander van automaat, ben ik wel benieuwd naar je automaatjes :slight_smile:

Ik vind de automaat versie juist bij dit klokje passen. Maar hij idd een stukje durder met dat co-axial uurwerk.

Suc6 met je quest!

Ik ben ook al een tijdje aan het sparen voor de SMP.
Ik ga denk ik voor de Quartz. Heb verder alleen automaten, en dan is het wel lekker om één mooie quartz erbij te hebben om gewoon op te pakken en te weten dat hij altijd goed op tijd loopt :wink: Daarnaast is het prijsverschil dermate groot dat ik de automaat inmiddels te duur vind, en aangezien het wel mijn grail is, ga ik nu gewoon voor de Quartz.

Dank voor alle reacties zo als het er nu uitziet gaat het een quartz worden
nu nog een mooie tweedehands vinden.

Weet je toevallig ook het type nummer van dit horloge

Vergis je niet: ook een quartsuurwerk met analoge aanduiding moet af en toe gesmeerd worden.
Alleen de aandrijvingsbron is verschillend, maar de wijzertjes draaien natuurlijk niet in het luchtledige rond; ook dat gaat via tandwieltjes.
Een quarts met een LCD-schermpje behoeft uiteraard geen onderhoud.

De 300Prof met de zwarte plaat en de van lichtgevend materiaal voorziene wijzers, is veel beter af te lezen.

appied Schreef:

Weet je toevallig ook het type nummer van dit
horloge

Als je de modellen in mijn post bedoeld:

Quartz: 2264.50
Automaat: 2254.50

Hier een mooie review van de 2254:

Eric

top bedankt