Omega Seamaster 300 uit jaren 60 voor $9100 op Ebay

Ik ben van plan om een Seamaster 300 te gaan kopen in 2012. Die zie je voor de meest vreemde prijzen voorbij komen. Originele modellen, NOS modellen van Watchco en een heleboel frankenmega’s die deels origineel zijn en deels nep (zo kan ik voor $ 8,00 een Dial kopen uit Hong Kong).

Om te kijken wat prijzen een beetje doen heb ik er een paar in de gaten gehouden waaronder deze.

Vanochtend stond hij nog op een 3400, wat een goede prijs is. Nu hij gesloten is, is de stand op een enorm bedrag gekomen van $ 9100,00!!!

WTF. Dat is toch niet normaal mee.

Wat zou een reeele prijs zijn???

Absurd, afgeragde kast+acherdeksel.

De dial is weliswaar mooi verkleurd maar kom op, de minute hand mist zelfs lume! En de wijzers zijn ook niet meer mooi wit…

Ik denk dat dit een gevalletje is van iets te oppertunistisch bieden door de vrienden van de verkoper om de prijs op te voeren…

Met je vraag kan ik je niet helpen want ik heb dezelfde vraag. Heb vandaag naar de 300 zitten kijken, ik schrok wel van de prijzen op ebay.

De Seamaster 300 vind ik een van de mooiste horloges die ooit is gemaakt, staat in mijn top 5 grails.

Bij mij ook, maar met alle troep in omloop zoals deze

weet je toch niet meer wat je wel en wat je niet kunt kopen.

Ik zit er zelfs aan te denken om dan maar een “tribute” te gaan kopen. De Prestica PRS-14. Maar die kost ook een sloot geld. Er worden ook kits aangeboden om zelf je Seamaster kloon te bouwen. Dan ben je een 165 Euro kwijt. Maar goed, dan heb je iets dat er uit ziet als een Omega Seamaster 300 maar het niet is. Ik weet niet of dat wel zo lekker voelt aan mijn pols.

jantje.vlaam Schreef:

Ik zit er zelfs aan te denken om dan maar een
"tribute" te gaan kopen. De Prestica PRS-14. Maar
die kost ook een sloot geld. Er worden ook kits
aangeboden om zelf je Seamaster kloon te bouwen.
Dan ben je een 165 Euro kwijt. Maar goed, dan heb
je iets dat er uit ziet als een Omega Seamaster
300 maar het niet is. Ik weet niet of dat wel zo
lekker voelt aan mijn pols.

Zou je dat gevoel met de Prs-14 niet hebben dan? Feitelijk is dat ook een aftreksel van hetgeen je graag hebt, bot gezegd.

Kan me niet herinneren of het hier, of op DZVL was, dat er enkele maanden geleden iemand een 300 kocht. Wellicht kan hij je aan een heleboel nuttige info helpen?

ja, daarom ga ik de PRS-14 ook niet kopen, dan kan ik net zo goed zo’n ding zelf in elkaar zetten.

Ik zal de search er eens op los laten.

Was op dezinvanluxe.nl

Ik geloof dat het ‘arco’ was… Of was dit een Cosmic 2000?

gr. Glenn

Dacht ook op DZVL. Heb snel even de zoekfunctie gebruikt daar. Wel wat bezitters van een 300, maar niet het draadje wat ik zocht gevonden. Meende dat het een horloge was wat uit het Midden-Oosten kwam, maar daar ben ik niet zeker van.

Okay, op dzvl kom ik vrijwel nooit, zal er eens goed gaan zoeken.

Ik twijfel nog tussen de Omega Seamaster 300 en de Omega Seamaster 200. Beide zijn prachtige duikers. De 300 stellig zwart en de 200 met de prachtige MKIII kast met draaibare bezel in het blauw.

Wordt een moeilijke keuze in 2012.

Misschien weet Nico wel iets?

Hallo Jantje,

ik zag die prijs op Ebay ook en dacht gelijk dat ik goud in handen heb :wink:
Die prijs is veel te hoog.
De 300 is echt een leuk horloge en je ziet ook veel overeenkomsten met de moderne 300 en de planet ocean. En de kast heeft weer veel weg van de speedmaster.
Ik denk dat een mooi model, en dan bedoel ik een vintage model en niet zo’n opgeknapte, tussen de 2000 en 2750 zeker te krijgen is.
Succes met je zoek actie.

Groet,
Martin

Je bent niet de enige die dit is opgevallen, zie dit draadje op WUS:

http://forums.watchuseek.com/f20/vintage-seamaster-300-craze-bay-627038.html

Een mooie Seamaster 300 is tussen de 2500 en 3500 wel te krijgen!

Dit is een hele aardige volgens mij, van een betrouwbare verkoper:
Maar ja, ik ben geen expert. Prachtig horloge vind ik.

http://www.chrono24.nl/dealer/horlogeriealex/liste.htm?showid=1852742&showpage=2&dosearch=1&searchexplain=1&watchTypeId=U&currencyId=EUR&priceTo=0&sortorder=1&resultview=null

Is idd een bekende in Nederland qua verkoop van Omega horloges.
Hij heeft ook deze staan, en die is een stuk goedkoper, waar het verschil in zit, zeg het maar.

https://www.chrono24.nl/dealer/horlogeriealex/liste.htm?showid=1897948&dosearch=1&searchexplain=1&watchTypeId=U&currencyId=EUR&priceTo=0&sortorder=1&resultview=null

Groet,
Martin

MaPaLu Schreef:

Is idd een bekende in Nederland qua verkoop van
Omega horloges.
Hij heeft ook deze staan, en die is een stuk
goedkoper, waar het verschil in zit, zeg het
maar.

https://www.chrono24.nl/dealer/horlogeriealex/list
e.htm?showid=1897948&dosearch=1&searchexplain=1&wa
tchTypeId=U&currencyId=EUR&priceTo=0&sortorder=1&r
esultview=null

Groet,
Martin

De wijzers zijn vervangen en dus niet origineel.

Oke, maar scheelt dat 1000,-?? De wijzers zullen wel origineel zijn alleen nieuw, en nou weet ik dat dit voor de doorgewinterde vintage verzamelaar zonde is, maar 1000,- vind ik nog steeds een groot verschil.
Groet,
Martin

En het patina is wat minder mooi m.i.

Misschien missen we nog iets. Een expert kan misschien uitkomst geven. Ik vind die nieuwe wijzers op een oude dial met patina geen gezicht. Je ziet vaak hetzelfde bij vintage Rolexen.

En of iets 1000 Euri waard is? Zou het niet weten. Het horloge met vervangen wijzers zou ik in elk geval niet willen kopen.

ik weet niet of dit iets is, maar kwam deze tegen op een site…

bveetje naar beneden scrollen wel

http://www.chronomaster.co.uk/Omega%20Vintage.htm