Ik ga mijn blauwe Seamaster 300 op rubber toch eens op staal proberen. Ik heb lange tijd getwijfeld om de nieuwe mesh aan te schaffen nadat ik die eens gepast had bij de AD. Uiteindelijk toch afgehaakt o.w.v. de heel pittige prijs, toen nog 800 EUR (dacht ik) en ondertussen al 890 EUR. Oké, er zijn Ali alternatieven, maar naar kwaliteit toe kan dit toch nog tippen aan de real thing lijkt me…
Daarom, ik ga eens een Uncle Seiko proberen en de vraag hierbij is welke band is dan de beste keuze: US1450 of US1171. De US1450 is prijziger, ik vraag me af waarom? Mijn persoonlijke voorkeur neigt toch naar deze laatste denk ik.
Ik hoor graag jullie bevindingen! Er is misschien iemand die van zijn band af wil? Laat het maar weten! Wie er dan ook nog de endlinks bij heeft voor een Speedmaster 1863, helemaal top!
Er is geen verschil tussen de witte en de zwarte (en groene en blauwe) van de laatste generatie onderling. Wel tussen de laatste en voorgaande generaties SMP.
De 1450 is wat robuuster en past daarom naar mijn smaak wat beter bij de laatste generatie.
De 1171 komt enkel met holle endlinks en een ouderwetse sluiting. Als ik het internet mag geloven koop je dan bijna de band zoals deze vroeger gemaakt werd. Een erg rammelig gammel ding.
De 1450 komt met solid endlinks en heeft de keuze uit diezelfde ouderwetse sluiting en een nieuwe pushbutton sluiting. Als je die laatste sluiting koopt zul je als geheel een veel solidere ervaring hebben. Geen rammelband dus.
Ik zou in dit geval 100% voor de 1450 met pushbutton sluiting gaan.
Oh nee, de versie pre 2018 heeft die Double Button clasp als ik bij de specs kijk. De versie die ik moet hebben (Modern) heeft de Vintage Pressure Clasp.
Maar die is niet aan te raden dan.
Apart te kopen voor 39$ zie ik… Beetje stom dat ze die ook niet aanbieden met de betere clasp!
Mijn reduced is natuurlijk niet nieuw maar al +20jaar - dus zit ik ook met het idee of een stevige solid band er wel bij past.
De band die er nu opzit heeft ook een stamped clasp en semi-holle endlinks en is semi-rammelachtig.
ik heb nog steeds de 1171 van US, heerlijke band, doet zo denken aan de rammelband die de Omega 1171 is… alleen kost die inmiddels eur. 650,- geloof ik en dat is hij niet waard!
Ik heb ook nog de 1450 geprobeerd, mooie solid endlinks maar vond hem net wat minde staan op m’n Speedy Pro.
Kan me voorstellen dat op een Seamaster de 1450 nèt anders staat, gewoon eens proberen.
Zoals aangegeven was ik dus ook die zoektoch aan het doen, en stuurde ik ook een mailtje, helaas zegt hij nu wat anders:
Hey Bart, the 1450 would work with a double button but not the 1171. And you would have to buy it as a separate item and then assemble it yourself, as it is not a combo we offer.