Omega Seamaster 300 watchco ervaringen/meningen

Oei oei oei, wat een jeuk…

Whahahahaha…Zelf nooit meegemaakt maar ik kan het me wel voorstellen hoe dat eruit ziet.

1 like

Oud Topic een kick geven.

De titel zegt: ervaring met Omega SM 300 Watchco

Ik blijf het een super gaaf horloge vinden.
Even buiten de discussies om ben ik benieuwd wat tegenwoordig de waarde is van een Watchco tov een echte. Heeft iemand hier zicht op?

Intéressant topic, ik kende watchco nog niet.

Was vorige week in Sydney en wilde er een bestellen. Website was echet al een tijdje onbereikbaar. Vrees dat een echte nieuwe niet meer gaat lukken.

Gebruikt wel af en toe te vinden voor rond de 2500

Tot 2/3 maanden geleden werden de kits nog verkocht op Ebay door hen, maar nu niet meer lijkt het.
Hier en daar staan ze wel op in gedragen toestand op het net, maar wat is zo iets nu waard?
2 - 2,5K of is dat overschat?

1 like

Volgens mij waren er op een gegeven moment nog 10 over die zijn toen als groepsdeal op omegaforums verkocht…

Ik zal de link eens opzoeken. Maar weet vrijwel zeker dat ze niet meer worden verkocht…

Rond de 2.5k inderdaad, zou me niets verbazen als ze iets omhoog gaan in waarde, aangezien ze volgens mij niet meer nieuw te koop zijn en er best vraag naar is door de vintage gekte de afgelopen jaren.

https://omegaforums.net/threads/fs-seamaster-300-vintage-watchco-models-group-buy.22043/

2 likes

Dank voor de link en info. Ik zie dat die post op het omega forum van maart is. Ik weet zeker dat ik bij watchco op ebay in de zomer nog een tweetal te koop heb zien staan.

Ik ga toch eens speuren of ik er een rond de 2k kan scoren :smile:

1 like

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20150610_201949_zpsxfnndirf.jpg.html][/URL]

Het probleem met originele Seamasters 300 is dat ze niet mooi oud worden zoals bv. een Rolex 5513. De lume op de wijzerplaat en wijzers ziet er meestal rommelig uit en onder de acryl bezelinlay verkleuren de indexen door binnekruipen van (zout) water. Bij de veel Seamasters 300 zijn deze vervangen door nieuwe Omega onderdelen. Je hebt dan een mix van oude en nieuwe onderdelen en dat ziet er niet uit IMHO. Ook zijn er veel vervalsingen of gedeeltelijk valse horloges in omloop. Bij een WatchCo weet je wat je krijgt: een tijdsconform uurwerk met de juiste referentie (562 no-date of 565 date) en opgebouwd uit ongebruikte originele OEM Omega onderdelen. De kwaliteit hiervan is volledig naar Omega standaarden en omdat het horloge Superluminova gebruikt is de lume ook nog eens erg goed. Of dit horloge door een Zwitserse- of Australische horlogemaker is geassembleerd maakt mij niet uit, ik weet wat ik heb: een vintage model Seamaster 300 met originele onderdelen wat ik kan gebruiken als een modern horloge. Omega geeft deze horloges een eigen referentie: 166.0324.

9 likes

Ja, ik heb die van jou al regelmatig voorbij zien komen. Prachtig ding.
Maar wil je dus zeggen dat een watco een nieuw/ eigen refnr heeft gekregen? Dus anders dan de door Omega originele uitgegeven modellen?
Bijzonder, toch!?

edit: Ik heb net die info ook gevonden op Ofrei, welke dus nog een complete kast verkoopt voor iets minder dan $2000
http://www.ofrei.com/page1184.html

Edit 2: nog verder zitten neuzen in de onderdelen van Ofrei. Een uurwerk kunnen ze niet leveren. Verder alles wel: 1171 stalen band, bovengenoemde kast, date wijzerplaat, wijzers. Bij elkaar opgeteld +/- $3100,- excl. verzendk.
En dan nog op zoek naar een uurwerk.

1 like

Als groupsbuy kosten ze $2800. In dat forum staat ook een link naar de ebay aanbieding van toen (febr 2015)
Watchco vroeg er toen $3600 voor p/s

@Oom_Piet heb jij hem nieuw uit Australië laten komen, of is het een gebruikte?

En weet iemand hoe dat zit met de datumschijf? Ik zie wit en zwarte voorbijkomen.

1 like

Leuk onderwerp dit. Omega geeft trouwens, behoudens nieuw gekochte horloges, voor geen enkel horloge een echtheidscertificaat af. Je kunt alleen voor iets van 100 CHF op basis van een serienummer een uittrekstel uit de Omega archieven krijgen maar dat bewijst niet dat het horloge dat jij hebt echt is. Toen ik mijn Omega RAF53 in Engeland kocht zat ik met hetzelfde neppersrisico als bij de SM300. Dit heb ik opgelost door het Omega Service Centre in Southampton het horloge vooraf opnieuw een servicebeurt te laten geven. Bij het innameformulier wordt dan de conditie van de onderdelen opgesomd met de vermelding of het authentiek is of niet. Als het horloge namelijk een nepperd is nemen ze het niet in reparatie. Dit kost je dus een paar honderd pond extra maar verdien je volgens mij makkelijk terug als je het ooit weer wilt doorverkopen.

1 like

Nee, klopt. Het ging erom of Omega deze horloges überhaupt beschouwt als Omega-horloges. Dat deden ze voorheen wel, volgens de database:

“This reference is considered as an after sales item since 1999-2000 and doesn’t consequently belong to our International Collection. It is related to a modern watchhead, crown, dial, hands and case back for the Seamaster 300 Series from the 60’s (ref. ST 165.024 of cal. 550 or 552 and ST 166.024 of cal. 565). The reason is that no watch heads were available anymore for these two watch styles and that we had then to create some new to guarantee the after sales service for such watch styles. Of course, the movement corresponding to ref. 166.0324 should always be a “vintage” movement related to the Seamaster 300 Series from the 60’s.”

Volgens mij is deze vermelding nu niet meer terug te vinden.

2 likes

Punt bij Watchco Seamasters is nu juist dat deze zijn opgebouwd uit authentieke onderdelen. Zoals hierboven vermeld zal Omega dus gewoon servicen. Juist bij deze horloges werkt jouw methode dus niet en het uitrekstel m.i. wel omdat het horloge nooit zo de fabriek heeft verlaten.

Ik reageerde op de vraag of Omega voor de Watchco echtheidscertificaten afgeeft met het antwoord dat Omega überhaupt geen echtheidscertificaten afgeeft. Of je met de daarna beschreven methode van inname van een horloge voor een servicebeurt door een Omega Service Centre ook bij de Watchco de bevestiging krijgt dat het authentiek is weet ik niet. Omega schrijft dit namelijk op om te bepalen of ze het horloge in reparatie nemen of niet. Als ze de Watchco nu niet meer als een Omega-horloge beschouwen nemen ze het waarschijnlijk ook niet meer in reparatie en krijg je ook niet meer de verklaring dat de onderdelen authentiek zijn (terwijl ze dat wel zijn natuurlijk).

@vierport: ik heb dit horloge gekocht van een DZVL forumlid als zijnde een WatchCo. Ik heb hem dus niet zelf uit Australie laten overkomen.

Over de datumschijf: volgens mij kon je bij WatchCo kiezen tussen een witte en een zwarte datumschijf. Heeft verder geen betekenis of zo.

1 like

Yep
Ongeduldig zoals altijd en speurend op t net heb ik deze gevonden.
Vandaag bezorgd.

9 likes

Mooi !!

1 like

Proficiat! Prachtig, staat heel mooi op de pols!

1 like