Omega Seamaster 300 zwart, blauw of grijs?

Doe mij de grijze maar met blauwe wijzers. Voor mij verveelt dit horloge nooit. Ik moet wel bekennen dat ik nog een zwarte sub ernaast heb die mijn primaire neiging voor een zwarte plaat en bezel beantwoord.

Mijn advies is kies vooral de kleur waar jij blij van wordt.

9 likes

Blauw, dat hoort.

:joy:

Alleen die NATO hè… de fik erin! :sunglasses:

1 like

Ja hij is zeker mooi. Ik vind echter het contrast met de datum minder en hij heeft “Seamaster” niet in het rood. Maar verder vind ik de grijze ook heel mooi hoor.

Dat sowieso, echter vorige keer werd ik positief verrast door een suggestie die ik niet op mijn radar had. Misschien word ik nu ook op details gewezen die mij nog niet eerder waren opgevallen.

Deze afgelopen zomer verkocht. In het echt serieus een vet horloge. Wel iets groter (44mm) en dikker (want chronograaf) maar heel erg fraai met die wijzerplaat en blauw keramische pushers.

3 likes

Ziet er tof uit maar te groot en dik voor mij

1 like

Hoe verhouden ze zich tot elkaar? Heb je een favoriet tussen deze twee?

Zwart zonder enige twijfel.

Ik heb ze beide (gehad) op een bepaald punt. De Seamaster is in vergelijking:

• te lomp - je moet er minstens 18cm polsen voor hebben (en dan nog)
  • te dik op de pols
  • te druk
  • te slecht afgewerkt
  • te inaccuraat

In mijn ogen absoluut geen match voor de Sub.

Het blauw knalt wel op momenten (te veel?)…

Ik vraag me ook af hoe die keramische platen gaan verouderen…

1 like

Op maandag, woensdag en donderdag zwart, de rest van de week blauw!

Nee, serieus, lastig. De ene dag mag alleen blauw ‘want dat hoort zo’ en de andere dag zie ik een zwarte en denk ik ‘jaaa, dit is veel dikker’.

Mijn persoonlijke ervaringen hierboven…

2 likes

Oh enne, ja Rolex is best ook leuk hoor. :beers:

PS Blauw!

2 likes

:point_up_2:

1 like

Plaatje dan maar?

Enne, ja Rolex is ook best leuk! :beers:
Als je deze frisse Omega al met een Rolex duiker wil vergelijken, kijk dan even naar de 116600 … met een sub is 't appels en peren. Sowieso is rationeel vergelijken een beetje raar, totaal verschillende horloges en techniek. Andere prijsklasse ook.

1 like

Ik heb een Sub en Seamaster naast elkaar gehad en de bezel van de Sub voelt bij draaien wel kwalitatief beter. Maar een Sub is “maar” een Sub. Een eenvoudig, klassieke duiker die je op elke straathoek ziet (echt of niet) en in veel merken vertegenwoordigd.

1 like

Bedoel je dan exact dit model en uitvoering? Met welke sub heb je hem vergeleken? De 116610LN?

Ja. Vergeleken met 114060 en 124060. Ik ben een immense Omega fan. Vintage Omega is mijn favoriete verzamelbron. Maar ik vind de Seamaster echt geen match voor de Sub. Bijlange niet. Is mijn mening hé :slight_smile:

Als ik praat over afwerking, dan bedoel ik onder de 4x en 10x loupe bekeken. Je wil niet weten wat ik bij de splinternieuwe Omega zag :sweat_smile:

Misschien ligt dat weer aan mij. Voor mij is afwerking wat ik met mijn ogen zie en mijn handen voel. Je kan toch niet verwachten dat met een relatief massaproduct de afwerking onder 4x of 10x vergroting vergelijkbaar is aan een Patek of iets in die trant? Ik geloof wel dat de QC van Rolex beter is. Maar zeker niet zo goed als sommige willen geloven en ik heb meerdere Rolexen (en Omega’s gehad)

Dat mag.

Nou we zijn benieuwd…

Ik heb zelf een aantal Rolexen, geen sub, wel om gehad bij de AD alsmede de Pepsi. Beide schitterende horloges! De Omega Seamaster heb ik de 300SMPc van gehad(2jr lang) en de nieuwe om gehad bij de dealer. De afwerking vond ik juist redelijk vergelijkbaar, bij de oude Seamaster is de bezel actie niet te vergelijken met de sub. Bij de nieuwe Seamaster komt de bezel actie in de buurt van de sub behalve de grip, echter vind ik juist die bezel rand er mooier uitzien bij de Seamaster. Ik heb beide horloges overigens niet met de loupe gekeken overigens. Het enige dat me tegenhoud de Seamaster aan te schaffen, al had ik een deal ervoor, die niet is doorgegaan omdat iemand zich niet aan zijn woord houdt(Zie ervaringen met gedeelte), is de afmeting. Als deze ook 39 of 40mm was geweest had ik hem sowieso gekocht!

1 like