Omega Seamaster 300

Beste HFers

Op MP.nl heb ik deze Seamaster 300 gevonden. Ik heb het idee dat het een redial is. Het horloge lijkt te mooi voor z’n leeftijd.

Omega Seamaster 300 ref 165.024 (1964)
€ 3.600,00
http://link.marktplaats.nl/m1505366218?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

1 like

Volgens de advertentie: Loopwerk, dial, wijzers en Bezel vernieuwd in de loop der jaren. NOS en/of service onderdelen. Alleen de case is dus op leeftijd.

Check ook deze link: https://www.omegaseamaster300.com

2 likes

Het lijkt me inderdaad dat vrijwel alles vervangen is door servicemateriaal.
Op de kast na lijkt het “Watchco”

En dan is ook alleen van de caseback met zekerheid te zeggen dat het origineel uit ‘64 komt.

1 like

Voor een watchco veel te duur (en watchco leverde in beginsel ook reguliere kasten en casebacks)

Wat doet dat met de waarde? Het is het dan geen “frankenwatch”?

Watchco (achtingen) met oud uurwerk en de rest serviceonderdelen gaan nieuw rond de 3000. Gebruikt vanaf ongeveer 2500

Ik dacht dat Watcho exemplaren ook redelijk in prijs gestegen zijn sinds Omega de parts kraan dicht heeft gedraaid.

De grote vraag hier is of het uurwerk oorspronkelijk uitgeleverd is in een Seamaster 300 of in een of andere Omega dresser. In het eerste geval heb je een authentieke Seamaster waar alleen een heleboel aan vervangen is en in het tweede geval een frankenwatch. een uittreksel uit de archieven opvragen bij Omega en je weet het. Als het mijn horloge was had ik dat gedaan en als het uurwerk klopt er het dubbele voor gevraagd.

Overigens vind ik de vraagprijs realistisch voor een Watchco c.q. frankenwatch met allemaal originele Omega onderdelen. Zie tegenwoordig maar eens een 100% originele te vinden onder de 10k.

100% dat het uurwerk uit een dresser komt.

1 like

Zit een kerel in Zwitserland die ze nog maakt. Vraagt 3250 als vraagprijs maar daar zit ruimte in (hij verzend ze import vrij uit Duitsland
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?

1 like

Zo, ik ben weer een stuk wijzer geworden. Too good to be true.

Bedankt allemaal!

Jaren geleden een oude bijl gekregen van een goede vriend,maar het handvat was flink doorgesleten dus die heb ik vervangen.
Kort daarna heb ik het hoofd vervangen want die was flink beschadigd en verroest en nu is de bijl weer als nieuw.

4 likes

Hoezo too good to be true? De verkoper geeft het toch allemaal duidelijk aan? Ik ken de verkoper niet, maar zoals ik het zie ligt hier een seamaster 300 waar in de loop der jaren veel aan gerviced is, maar wel met allemaal originele omega onderdelen zegt de verkoper. Wat is er dan niet origineel aan?

Als de watchco remakes al voor zo’n bedrag gaan, dan is eentje met originele kast toch niet verkeerd? Of wel?