Recentelijk heb ik ontdekt dat er een vernieuwde Seamaster 300 uit is. Heb zelf het oude model gehad en vond hem met uitzondering van de wat saai ogende wijzerplaat erg gaaf, maar heb hem toen wel daarom uiteindelijk ingeruild.
De huidige versie moet beter zijn doordat deze;
Minder dik is
Ander caliber heeft (?)
Lume lay out meer en beter is
Secondewijzer een pop is geworden (kwestie van smaak uiteraard)
Geen PCL heeft maar andersom (buitenkant hoog gepolijst ipv center links.
Hij komt nu ook in twee kleurvarianten; blauw en zwart (blauw was bij het oude model voorbehouden aan de duurdere titanium versie).
Ik ben benieuwd of er al ervaringen op het forum zijn met de nieuwe variant. Ik vind hem vooralsnog geslaagd (echter nog niet real life gezien).
Voor het idee onderstaand mijn oude SM300 en de nieuwe.
Die is wel netjes gedaan. Lijkt zo meer op de limited 57 van een paar jaar geleden. Is hij nog steeds 41 mm? Ik vond de oude 300 iets te bonkig voor zo’n vintage uitstraling.
En faux vintage is het toch niet voor mij. Ik vind het net zoiets als al die nieuwe boerderijen in retro stijl, nu is het hot, maar over een paar jaar is het kitsch.
Ik dacht even dat het een NA topic was, maar mag je dus helaas nog niet feliciteren?
Ik vind hem heel tof. De sandwich dial en de faux vintage look vind ik juist heel gaaf. Dan die matte bezel erbij, helemaal top! Hij zal voor mij te groot dragen helaas…
Heb zelf geen enorme polsen en ben erg kritisch op hoe een horloge op de pols past. Met de “oude” SM300 had ik echter 0 twijfel over de maat en draagcomfort op mn 17+ cm pols
Ik heb zelfs een keer een Vostok met sandwich dial gehad dus lijkt me niet per se panerai hoor.
Mooi horloge, en idd een leukere secondewijzer dan de vorige versie! De polished buitenste delen van de band lijken me niet heel handig, daar komen de meeste krassen doorgaans.
Ik heb een SMPc, de 41mm versie, en die post me mooi op de pols (niet te groot of te dik), dus als deze ook een beetje bescheiden meet is het wellicht wel een mooie voor een volgende aankoop
Kijk ook eens naar de Trilogy uitvoering ref. 234.10.39.20.01.001
Ik heb deze aangeschaft omdat de maat met 39 mm mij een stuk beter beviel. Staat ook prima met een leren bandje!
Ookk is er nog een Spectre editie ref. 233.32.41.21.01.001eveneens met een lollipop