Op mijn zoektocht kom ik van dit type Omega een 41mm, 41,5 en 42mm case tegen. Het verschil van die halve tot 1mm is toch verwaarloosbaar. Wat is de zin van zoiets, of is er nog een ander verschil dat ik niet opmerk?
Is dezelfde Omega. Alleen de chrono is een ander formaat. Maar net hoe de aanbieder de 41.5 afrondt.
Ik heb de blauwe versie seamaster gehad quartz versie
nu heb ik de Omega Seamaster 300 m ceramic bezel automatic de dikte scheelt maar 1-1,5 mm eigenlijk kwa niet verschil zit goed op de pols
En tevreden van je aankoop? Ik heb mijn zinnen gezet op eentje met blauwe wijzerplaat. Meeste prijzen liggen zo een beetje in dezelfde slagorde voor een nieuwe, ongedragen op Chrono24.
Zijn er ook nog verschillen in blauw (donker of licht blauw). Dit is soms moeilijk te onderscheiden op de foto’s.
Ik heb de zwarte versie vindt ze echt heel mooi ,ook de blauwe is top ,maar onlangs ik eerder de blauwe seamaster quartz 300 m had wou ik nu voor de zwarte gaan
de prijzen zijn eigenlijk op chrono 24 nl en ebay dezelfde ,ofwel moet je ene tegenkomen die de blauwe versie verkoop
de blauwe ceramic heb ik in live niet gezien alleen wat revieuw op youtube meer niet
de oude versie seamaster lijkt wat licht van kleur tegenover de ceramic blauwe nieuwe versie
Bedankt voor de info!
Graag gedaan ,succes met de zoektocht
Blauw is dezelfde kleur, er is geen licht- of donkerblauwe versie. En het verschil in grootte is inderdaad maar net hoe er wordt afgerond. Maar hij is wel erg gaaf…
Eric
Los vh feit dat dit een topper is, wil ik wel ff kwijt dat .5 tot 1 mm doorsnede wel degelijk behoorlijke impact kan hebben…
Voor mij is alles onder de 42mm normaliter een ‘no go’ (uitzonderingen daargelaten). Zelfs mijn SuperOcean van 41,5 mm was me toch net dat tikkeltje te klein…
Mijn tip: ook hiervoor geldt: eerst altijd passen en proberen, al hoe klein het verschil ook lijkt…
Polsomtrek speelt hier toch enig belang mijn inzien. De mijne heeft ongeveer 19cm omtrek en die zit met een 41 à 42 al goed bedekt hoor.
Flinke pols. Ik heb met 17,3cm een medium pols en ook dan staat de Omega SMP300 perfect.
Ik heb de ceramic versie in blauw.
Het blauw van de automaat is veel donkerder en iets minder opvallend dan het blauw van de niet ceramic versie.Soms lijkt het zwart en met zonlicht erop wordt het heel mooi grijsblauw.
Mijn ervaring is dat je niet alleen op de diameter een horloge moet afschrijven. Zo kan de Vorm van de kast / lugs erg bepalend zijn, dus altijd passen.
Zijn de nieuwe Seamaster 300m dan niet allemaal met ceramic bezel?
Klopt, en met automatisch uurwerk.