Vrijdagochtend heb ik op een ongelukkige manier waarschijnlijk de omega seamaster 300m beschadigd.
Voor het douchen, nog half slaapdronken, mijn Omega Seamaster 300m op bed gelegd. Na het douchen en aankleden ging ik het bed opmaken…
Bij het opmaken ging het deken natuurlijk wat de lucht in… and there he flewwww… zo de vensterbank in bij het raam. Enigzins opgevangen door de luxaflex. Ik schrok maar was in de veronderstelling dat er eigenlijk niets aan de hand was, tot vanmiddag. Het viel me op dat de datum was niet versprongen en dat deze nog op 1 dec bleef hangen.
Na controle blijkt de datum alleen te verspringen als je het handmatig doet, de wijzers een klokje rond laten maken laat de datum stelselmatig niet verspringen, heel af en toe een halfje of een klikje maar verspringen doet ie niet.
Het horloge zal één dezer dagen worden langsgebracht / opgehaald en worden nagekeken.
Wat een domme pech, iemand nog advies, tips, suggesties?
*Ik zal deze thread in de toekomst gebruiken voor updates.
Hoe lang geleden heeft het horloge service gehad? Misschien is het nu tijd…
Wijzerplaat kan uit het center staan, of pootjes afgebroken, balans kan een slag gehad hebben en dan het probleem wat je merkt, iets met het datum mechanisme.
Wijzers en wijzerplaat zullen er sowieso af moeten om dit even van nader te bekijken.