Omega Seamaster 300M Diver schroefjes band + welke tool?

Beste lezers,

Ik heb een Bergeon tool met een 1,2 mm kop erop, maar tijdens het eruit en erin draaien van de schroefjes merk ik dat die te smal is. Hierdoor zie je kleine beschadigingen in die schroefjes zitten (waar ik mezelf aan stoor).

De vragen:
Hoe dik (en breed) moet de kop van mijn bandentool zijn?

Wat is een goede tool hiervoor? Link?

Waar koop ik nieuwe schroefjes voor in mijn band?

Uhmmm begrijp ik het goed dat je met een bergeon 6767 hebt geprobeerd schroefjes uit te draaien van links van de band? Of met een schroevendraaier van Bergeon ?

Gewoon een goed passende schroevendraaier gebruiken…als je een te kleine kop, of omgeschikt gereedschap, gebruikt krijg je het resultaat wat je nu hebt.

De schroefjes kan je gewoon bij de AD kopen.

Succes,

Eus

Volgens mij worden ze vast gezet met een druppeltje loctite.
Dus je moet goed uitkijken met losdraaien beschadigingen heb je zo.
Praat uit ondervinding, ben ook naar Schaap C geweest en die hebben me geholpen.
Succes.:slight_smile:

1 like

Volgens mij heb je een 1.8 mm schroevendraaier nodig… Maar deze is niet zo makkelijk te vinden…

Succes!

Het zelfde meegemaakt.

Ik gebruikte een setje van Stanley , net een maatje te groot op maat geschuurd. :+1:

Klopt ik heb een Bergeon 6767 1.2 mm… die is er eigenlijk niet voor geschikt.

Weet iemand wel een geschikte tool ? Eventueel met link waar ik hem kan bestellen?

Iemand ooit die schroefjes bij een AD gekocht ? Quanta costa?

de “tools”

Die 6767 is geschikt om de bandpennen te verwisselen (waar de ensdlink aan de kast zit).

Volgens mij wil jij er nu een bandlink uithalen, toch? Zodat de band smaller wordt? Daarvoor heb je ee standaard zaagsnede schroevendraaier voor nodig.

1 like

Voor prijzen van schroefjes kun je gewoon een AD bellen. Die zullen dan, als ze het niet 123 weten bellen met Omega en het dan weer vermelden aan jou

1 like

Deze tools heb je nodig en cut out schroevendraaiers dus met rechte kop en niet scherpe kop zoals bij Praxis setjes http://www.watch-tool.de/html/screwdriver.php?id=0148bu

http://www.watch-tool.de/html/bracelet_tools.php?id=0090ht

1 like

Via de link kan ik het helaas niet vinden
Welke schroevendraaier heb ik nodig voor de bracelet van Omega 210.30.42.20.01.001

Al twee jaar aan t zoeken? :wink:
De site is alweer vernieuwd maar bij deze zit de Omega bit die je nodig hebt
http://www.watch-tools.de/tools/screwdriver/screwdriver-with-4-curvature-blades-official-geneva.php

2 likes

Top ga ik gelijk bedtellenđź‘Ť Is het dan de 1,6 of 1,8?

Zie je vanzelf

1 like

Ik heb persoonlijk deze schroevendraaier gebruikt voor mijn nieuwe Seamaster 300m professional, de “Wiha PicoFinish 1,8X40 platte sleufkop schroevendraaier 260 P”. Is groot genoeg om geen sporen na te laten op de schroefjes en voldoende kracht te kunnen zetten om ze los te draaien. Wel de band even verhitten met bijvoorbeeld een haardroger, dan lost de loctite voldoende. Ik heb op die manier mijn band kunnen verstellen zonder een zichtbaar spoortje na te laten.

2 likes

100% waar! Mijn horlogemaker (met het beste gereedschap) zat ook te vloeken toen hij de stalen band van mijn 300SMP ging inkorten. Ik zou er eerlijk gezegd niet zelf aan beginnen als er loctite op zit en gewoon door een AD laten doen. En anders ben je het geld echt wel kwijt aan nieuwe schroefjes…

1 like

Daar heb ik te weinig vertrouwen in.
Ik neem er liever zelf de tijd voor.

1 like

De Loctite was bij mijn nieuw exemplaar geen enkel probleem, wel even de band verhitten met een haardroger bijvoorbeeld en dan komen ze zo los.

2 likes

Als je het zelf goed kan en leuk vindt, why not idd.
Ik ben zelf iemand met hema-worsten als vingers en niet geduldig. Dan laat ik het liever aan de AD over en als het misgaat wordt het hoe dan ook goed gecompenseerd.

1 like