Na lang sparen heb ik éindelijk mijn droomhorloge: de Seamaster 300m. Ik kocht hem vandaagvan een zeer sympathieke verkoper, via marktplaats. Maar opeens schroeft bij thuiskomst de kroon niet meer vast. Weten jullie wat er loos kan zijn?
Het betreft een co-axial uit 2010
Ps. Ik woon in Amsterdam, hebben jullie tips waar ik dit kan laten maken? Ik las al eea over AWC…?
Enig idee over de kosten?
Ik verwachtte niet zó snel al een reactie!
Beetje balen ja, maar ik heb het idee dat dit niet héél rampzalig is (beetje wishfull thinking)
Ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik overweeg meteen een full servicebeurt, hij is immers 6 jaar oud, maar misschien is dit nog een jaar of 2 te vroeg? Of is die ‘co-acial low maintenance’ meer een marketingverhaal en moet dit ding ook gewoon elke 5 jaar op de brug?
Yep, dan kun je door blijven draaien maar gebeurt er niks. Dat is wel héél erg zuur. Ik zou er mee langs een AD/horlogemaker gaan, en zeker zelf niet aan lopen kloten.
Daar heb ik eerlijk gezegd geen verstand van… Maar als hij eerder nog geen service beurt heeft gehad is het misschien wel net zo handig hem die direct ook maar te geven… Is even slikken, aftikken en daarna heb je een super horloge waar je weer een hele tijd mee vooruit kunt!
Gewoon terug gaan naar de verkoper.
Of anders deze de kosten laten betalen.
Of moet zijn dat dit vermeld is in de verkoop.
Mocht dat niet lukken heb ik wel een adres voor.(doe maar een pb)
Daar zou ik even informeren wat het zou kunnen zijn en wat dat gaat kosten.
Groetjes en ps; het is wel een mooie Omega.
Tsja weetje, het was een heel goed prijsje, en het probleem was nog niet bij de overdracht. Waarschijnlijk ben ik er gewoon te lomp mee geweest. Ik heb de indruk dat het buisje met draad gewoon naar binnen gedrukt is. Ik namelijk helemaal geen draad, ook geen versleten draad. Kan dit?
Ik meen dat awco horloges o.a. naar w&v stuurt voor service/reparatie, naast dat ze natuurlijk ook een deel zelf doen. Het lijkt me voordeliger het horloge zelf naar w&v te brengen in dit geval.
Hoi allemaal, m
Even een update, voor wie het moge interesseren. Ik heb contact opgenomen met Wesselink & Vreeker, zij zijn officieel Omega servicepunt. Wat een betrouwbare en deskundige lui zeg. Erg tevreden over dit eerste contact. Ik had hen de vrijheid gegeven om te doen wat nodig was, ook full service indien zij dat verstandig vonden. Ze belden echter dezelfde dag nog met de mededeling dat de tube waarschijnlijk nog goed is en er slechts een nieuwe kroon op moet. Deze wordt momenteel besteld, duurt ongeveer twee weken. Onderhoud was nog niet nodig vonden ze: ‘hij loopt prachtig’. Ik zei dat hij 10sec per dag (!) te traag loopt, maar dat is gemakkelijk ‘af te regelen’ zei ie. Over twee jaar groot onderhoud doen, dan kan ik ook meteen de band en kastopmaak mee nemen, iets wat ik eigenlijk nu al voorstelde, maar omdat dat toch ook weer 100-150 euro kost, neem ik dat over twee jaar gewoon mee.
Voor nu zijn de verwachtte kosten 80 euro, inclusief arbeidsloon, btw, kroon en nieuwe pakkingen. Ook test hij hem dan op 10atm., wat mij weinig lijkt (want hij moet toch op 30atm getest worden? Maar dat zal ik hem nog wel even vragen wanneer ik hem ophaal. Ik wil hem gebruiken voor duiken tot 30 meter diepte, en misschien zelfs dieper, ooit. Waterdichtheid is dus belangrijk.
Enfin, ik verwacht hem rond het einde van de maand terug te hebben. Jullie bedankt voor de tip van W&V!
Vandaag heb ik dan eindelijk mijn horloge mogen ophalen. Het heeft langer geduurd dan verwacht, maar het Omega-kroontje moest van ver komen, en Wesselink & Vreeker had het druk. Ik ben erg tevreden over hun service:
Kroon gerepareerd
Kast van nieuwe pakking voorzien
Horloge afgeregeld. Loopt weer netjes (was -10 sec p dag (!?) maar onderhoud was nog niet nodig zeiden ze, slechts afstellen.
Nu heb ik hem weer terug. Band was beetje bekrast, dus ik dacht: ik zal eens aan de gang gaan met die tape/ polijst methode. Best goed gelukt, niet als nieuw, maar een stuk beter dan t was.
Ik zal wat fotootjes uploaden, omdat we dat allemaal altijd toch het leukste lijken te vinden