Omega Seamaster 300M

Een beetje een suffe vraag maar ik zou graag willen weten wat de exacte maten van de standaard Seamaster 300m zijn. Het gaat me voornamelijk om de afstand van het ene lug-end tot het andere, dus de totale lengte van de full size versie. Ik ben aan het kijken naar de GMT versie met zwarte wijzerplaat. Horloges groter als 40 mm heb ik niet dus ik heb het idee dat die Seamaster aan de grote kant is voor mij… Ik heb al behoorlijk wat op specs van de Seamaster gezocht, maar niets kunnen vinden.
Alvast bedankt voor het meten! :smiley:

Ik heb deze gevonden…

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170500079368&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

hopelijk heb je er iets aan…andere op ebay hebben het over 41,5 mm…is idd onduidelijk…wel een heel mooi horloge.

groet, justin

Ik heb die maten ook gevonden, maar wat ik wil weten is de breedte van het horloge gemeten van de ene kant tot de andere… dus lug end tot lug end. Maar bedankt voor het zoeken:)

Je bedoelt dus de lengte eigenlijk, van lugs tot lugs!

gr Ron

zojuist voor je opgemeten… de klok is 47mm lang
en verder is hij 41,5 breed (excl kroon)

Vergeet niet dat die maat ook zeker niet alles zegt!

Het gaat ook om de hoek van de lugs. Sommige staan heel plat en andere lopen meer omlaag met de vorm van de pols.

Gewoon gaan passen dus en niet blindstaren op maten.

Hoi,

Zelf ben ik een fervent aanhanger van horloges rond de 40mm. Ideale maat…
De Seamaster is nauwelijks groter met zijn 41mm, en heeft als bijkomend voordeel dat ze relatief plat is. Daardoor oogt de klok toch heel beschaafd, mits je geen chrono wil, die zijn wel heel hoog.

Deze Seamaster pro zal je qua maat niet onaangenaam verrassen, integendeel. Het is een subtiele echte no nonsens “mannenklok” zonder overdreven bla bla enz :wink:

Een aanrader eerste klas, en mits in goede staat van onderhoud, loopt ze ook prachtig gelijk. De blauwe versie heeft persoonlijk mijn voorkeur.

Veel succes,

Groet,

Nico.

Hoi,

Helemaal correct, en ook daar scoort de Seamaster dikke punten. De lugs (qua hoek) en band (qua soepel en beweeglijkheid) lopen perfect mee met je pols. Je voelt amper dat die er zit. Als je em eenmaal hebt omgepast, wil je em niet meer af.

Inderdaad moet je deze gewoon eens passen, het is gewoon een klasse apart.

Succes,

Groet,

Nico.