Omega seamaster 600 loopt te snel

Beste horlogeliefhebbers,
Ik heb inmiddels al een tijdje mn trouwe omega seamaster 600 uit 1967 en draag hem nog steeds met veel plezier. Overigens weet ik op het moment niet helemaal wat ik met het horloge aanmoet en zou ik graag om jullie advies willen vragen! Ik heb het horloge een aantal jaar geleden perfect lopend gekocht, toen na een paar maanden raakte hij gemagnetiseerd

en heb ik hem laten demagnetiseren. De juwelier vermelde na de handeling dat het horloge netjes op tijd liep en hij het een erg mooi klokje vond :slight_smile: nu loopt het horloge 4/5 dagen netjes op tijd (ong 1 minuut achter op 5 dagen) maar loopt hij soms in een keer veel te snel (half uur op 5 uur te snel). wat kan dit zijn? ik merk dat hij op volle gangreserve over het algemeen netjes loopt en het meestal ergens halverwege de gangreserve opkomt. moet het horloge gewoon geserviced worden? en zo ja, is dit het waard? en tot slot, is dit iets om mij zorgen om te maken en andere die de zelfde problemen ervaren? alvast bedankt!!!

2 likes

Ik heb mijn Geneve met 600 serie caliber laten servicen bij Jan Ubels. Had behoorlijk waterschade in het uurwerk. Koste ca 250 euro aantal jaren terug. Perfect gedaan en nooit spijt van. Dit horloge had ik ooit NOS gekocht in 81. Verder heb ik ook zo’n Seamaster 600. Prachtige horloges. Uiteraard laat ik die servicen na zo’n 15 jaar. Dus ja ik zou het altijd doen. Bij een goede horlogemaker uiteraard. Niet bij een juwelier. :blush:

1 like

Na 15 jaar laten servicen??

Je weet dat 5-7 jaar de termijn is?

1 like

Het kan zijn dat er vet of olie op de spiraalveer zit zodat de windingen soms aan elkaar kleven en het horloge te snel loopt.
Een service beurt is sowieso de enige oplossing om het horloge weer op tijd te laten lopen.
Het horloge is het in ieder geval waard.

2 likes

dankjullie voor de reacties. hij gaat deze week nog naar de horlogemaker!

1 like