Vraagje aan de kenners/experts vwb Omega vintage horloges aangezien ik werkelijk geen idee heb
Heb dit klokje (head only) verkregen en wil wat meer info hierover.
Onderhoud history is onbekend maar loopt nog wel na opwinden. Plastic glaasje is gescheurd.
Als ik deze wil opknappen incl nieuw glaasje, waar kan ik dat dan het beste laten doen, wat zijn ong de kosten en wat zal de waarde daarna ongeveer zijn?
Afhankelijk van waar je woont kun je hem bij W&V in Alkmaar brengen, of Ron Sonders in Leusden bijvoorbeeld. Nico Rijsman in Culemborg is ook een optie waarmee ik goede ervaringen heb. Over de waarde kan ik weinig zeggen ook omdat goud (of doublé) niet heel populair is, maar een service zal deze zeker goed doen. Ik schat in dat een beurt rond de E200,- zal zitten incl. nieuw plexi.
Omega kaliber 611 (niet 100% zeker mischien een 610) onder het dekseltje denk ik Een vrij simpele handwinder. 200 euro voor een simpele handwinder service lijkt me een beetje veel, maar ik denk dat dat maar net ligt aan bij wie je het laat doen.
Erg mooi klokje is het wel alleen niet meer in de beste conditie. De wijzerplaat heeft een beetje wabi lijkt het en de wijzers zijn niet strak meer. De waarde ligt er ook aan hoe de staat van het double is. Als dat goed is en je laat hem servicen moet je er wel richting de 400 euro voor kunnen krijgen denk ik.
Los van de 12 minuten oude leden die het forum willen gebruiken als schattingstool zijn er effectief leden die een horloge in hun bezit krijgen en er wat meer info over willen denk ik…
Id ligt dat aan waar je het laat doen. Niet iedere service is een goede service. Ik zie genoeg goedkoop is duurkoop voorbij komen op mijn werkbank. Als er niets vervangen hoeft te worden (enkel orginele omega plexi en opwindveer) is €200 een hele nette prijs. Probleem is dat die handopwinders die niet regelmatig geserviced zijn (en veel gebruikt) best wel eens wat slijtage aan opwindgedeelte kunnen laten zien met nodige vervanging van deze onderdelen.