Hallo, ik heb een horloge gekregen uit een erfenis en vroeg me af of jullie informatie zouden kunnen geven over echtheid, jaartal, specifiek model, conditie (wat zijn die vlekjes op de wijzerplaat) en eventuele waarde. Alvast hartelijk dank voor het delen van jullie kennis!
Lijkt op een Omega Seamaster 21390820 uit de jaren 60. Wbt de waarde, waardebepalingen doen wij niet op het forum. Hiervoor kan je beter even gaan Googlen.
Echt. Lijkt me fam van de 2992 wbt kast maar ben niet de grootste omega kenner. ± uit 1955-1965
De kast is iig goud. Daarom heeft het iig goudwaarde.
De kroon is vervangen. De plaat is stevig gepatineerd. Niet heel lelijk maar doet af van de waarde voor verzamelaars.
Mis wel de minutentrack en lume op de plaat, dat is wel vreemd indien de wijzers gelumed zijn. Mss vocht en heeft iemand iets met de plaat geprobeerd.
Neuh, er zit een onyx inleg in de markers, dan zit er vaak zwarte verf in de wijzers.
Zo zie je maar weer, ben geen omega man. Wat denk jij van t minutenspoor?
Dacht dat onyx vaak grotere strips waren vs dit wat lume lijkt.
Geen idee, wellicht wat vervaagd. Ik zie ook geen Swiss Made of iets van die strekking onder de 6, maar de tekst onder het logo is ook al redelijk ver heen.
True. Swiss made dacht ik helemaal onderaan de plaat nog soort van te kunnen zien. Met frontloaders zie je wel vaker dat swiss made wat eronder verdwijnt.
Iig echte gouden omega.
Aan de andere kant: de wijzers zijn ook wat aan de korte kant. Not sure hoe die dingen geleverd werden, maar wat ik zie is dat ze meestal langer waren.
Kleur is ook geen 100% match lijkt me
Maar goed. Verwering maakt het lastig.
Heeft omega veel subsecondes met enkel zo’n horizontale en verticale streep?
Ja, dat kwam regelmatig voor in die tijd.
Glaasje met spanring denk ik die Swiss made afdekt. Plaat ziet er origineel uit. Scherpere foto’s zou wel helpen.
Ik vind de wijzers ook (te) kort. Kan zijn dat die samen met de kroon zijn vervangen.
Wat een dikke kast heeft het horloge of lijkt dat zo? Was dat standaard in die tijd?
Niet enorm toch?
Nee. Horloges waren in de regel dunner dan nu.