Omega Seamaster Aqua Terra - 38mm?

Hallo,

Toen ik de Omega Seamaster Aqua Terra 2502.50.00 zag dacht ik: "die zocht ik!"

Ik las hier http://www.rolexreferencepage.com/seamaster/atreview.html dat de auteur zelf het 41mm model heeft maar dat er ook een 38mm model bestaat, en aangezien mijn pols niet zo breed is als dat van de auteur lijkt mij de 38mm versie het meest geschikt voor mij.

Echter…wat is het model nummer van de 38mm versie? Of is die gelijk aan die van de 41mm versie (2502.50.00)?
Ik heb al wat afgegoogled maar vind overal dit model nummer en dan vaak niet met de grootte.

Ik vind de ‘opvolger’ van dit model overigens minder mooi, met die sportieve rand (bezel?) eromheen, gelukkig verschillen de smaken van iedereen.

Ik hoop dat iemand weet naar welk model nummer ik moet zoeken.

Alvast bedankt!

-Frits

Als je naar de advertentie
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,223158
kijkt op dit forum (waardoor jij neem ik aan geinspireerd bent) zie je daar een nummer staan. Is dat het niet gewoon? Deze is dan wel 36,5mm maar dat is dan denk ik zonder kroon ofso.

Misschien is een railmaster ook iets voor je, beetje dezelfde stijl, en ik vind die zelf nog net een stukje mooier dan deze.

1 like

Beste Maardein,

Bedankt voor je reactie.

De Omega AT die wordt aangeboden heeft een quartz uurwerk en model nummer 2518.80.00 voor de 36mm versie.
De Omega AT waar ik naar op zoek ben heeft een mechanisch uurwerk en model nummer 2502.50.00 voor de 41mm versie.

Van beide uurwerken zijn (voor zover ik weet) drie modellen uitgekomen: 36, 38 en 41mm
Ik kan mij niet voorstellen dat ze bij Omega dachten: laten we een Aqua Terra maken, in 2 uitvoeringen: quartz en mechanisch uurwerk. Van elk maken we 3 groottes, en die geven we dan hetzelfde model nummer, want dat is handig,

Overigens vindt mij vriendin de Railmaster mooier, en ik las de mening van Kind of Blue hier: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,48153,56912#msg-56912 en nu ben ik toch aan het twijfelen tussen een A T of the Railmaster… (en de vraag in welke maten die dan weer is uitgekomen?)

Ben niet into the AT of Railmaster modellen. Meer in de Seamaster lijn.

Maar als ik 't zo zie, vind ik de Aquaterra mooier: voorkeur voor indexen ipv cijfers, hij heeft een datum, en opgelegd logo vind ik ook chiquer staan.

Voordeel van de AT Seamaster is inderdaad de afwezigheid van cijfers
Nadeel van de AT Seamaster is dat hij niet meer gemaakt wordt en het volgens mij lastig is er eentje te vinden (2e hands).

Voordeel van de Railmaster is naar mijn bescheiden mening de afwezigheid van de datum, deze brengt de wijzerplaat ‘uit balans’ en is bij dit model gelukkig niet aanwezig.

Eigenlijk zou ik dus een Railmaster willen hebben (geen datum) met de wijzerplaat van een Seamaster AT. Maarja…

De Railmaster is er in 36mm (2504.52.00) en 39mm (2503.52.00) (en je hebt nog de XXL varianten).

Weet ik ook meteen weer dat er dus verschillende nummers gegeven worden aan de verschillende groottes :slight_smile:

Ik ben ook nooit zo goed in alle modelnummer, zeker niet bij omega, want daar zijn het er zo verschrikkelijk veel! Ik wist niet dat er 36, 38 en 41 modellen waren van de AT, ik ging er van uit dat het gewoon een verschil in meetmethode was.

Succes in ieder geval met je zoektocht! En laat nog even weten wat het geworden is :slight_smile:

Een schitterend horloge, heb zelf de 42mm (ja 42mm, geen 41mm) maar hij lijkt veel groter…
De 39mm (geen 38mm) denk ik dat absoluut kan, er staan er ook te koop op ebay en ook op chrono 24 kun je ze vinden.

gr.Joep

Prachtig! :~ Kan me voorstellen dat die groter oogt. M’n SMP300 vond ik destijds al ruimer ogen dan ie is. En die AT heeft zonder draairing nog meer ruimte voor de wijzerplaat en lijkt daarmee nog groter. Ook de verhoudingen van indexen, geen randjes om de datum enzo dragen er allemaal aan bij. Topklok!

Voordat ik hier ‘rondhing’ kon ik me niet voorstellen dat je daadwerkelijk een horloge zo mooi vindt dat je hem (haar?) wel MOET hebben…

Overigens weet ik nu nog niet wat het modelnummer is van de 39mm versie van de Seamaster Aqua Terra, als iemand dit weet dan hoor ik het graag, zodat ik wat gerichter kan zoeken.

Heb gisteren gelezen over de Constellation modellen (pre 1970, van voor de overname door wat later Swatch zou worden) en deze modellen lijken ook erg op de AT (of eigenlijk lijkt de AT op de Constellation) voor mijn leken-oog dan.

Ik moet nu echt maar eens een lijstje gaan aanleggen van welke ik wil hebben. Ik houd dit hele forum en al haar leden overigens verantwoordelijk voor het feit dat ik dus dagelijks aan het kijken ben naar horloges! :wink: