Omega Seamaster Aqua Terra

Hoi allemaal,

Als minder opvallen alternatief voor een rosegouden Yachtmaster (126655) ben ik op zoek naar Aqua Terra in rosegoud. Nu kwam ik een exemplaar met nummer 231.53.39.21.06.001 tegen op Chrono24 voor EUR 9.685 (ik mag geen links plaatsen, maar hier is er maar één van).

Er komt natuurlijk nog btw overheen, dus vermoedelijk wordt het rond de 12k . Nu is mijn vraag of dit jullie enigszins redelijk lijkt wanneer er geen papieren bij zitten. Volgens de verkoper (AuthenticWatches, aardig wat reviews op Chrono24) is het horloge ongedragen. Ik ben ook benieuwd naar jullie eventuele ervaringen met deze partij of Chrono24 in het algemeen.

Verder ben ik nieuw hier (maar ik las al een tijdje mee); dus hallo iedereen! :slight_smile:

Fijne dag!

Max

5 likes

Ik zou bij een dergelijk horloge toch wel voor een full set gaan. Waarom niet bijvoorbeeld deze uit Denemarken: https://www.chrono24.nl/omega/omega-23153392206001---seamaster-automatic-grey-dial-18kt-rose-gold-mens-watch--id22221629.htm
Misschien is hier nog een paar procent af te krijgen van de prijs dan ben je niet duurder uit dan die zonder papieren uit de VS. Uiteraard wel een iets andere complicatie.

Mooi horloge hoor, maar ik zou dan gewoon voor een stalen gaan.

Ik zou eerder deze halen voor dat geld.

1 like

Dank voor je reactie! Die complicatie vind ik ook mooi, maar de kast is bij dat exemplaar vrij dik naar mijn smaak (14.3 mm in plaats van 12.8 mm).

1 like

In verhouding tot een nieuwe Speedmaster Moonwatch in sednagoud klinkt dat als een koopje.

Op deze in Zaandam kan je ook nog wel wat extra korting bedingen denk ik. Configuratie is wat anders dan degene die je liet zien, dat wel.

https://www.zonjee-juwelier.nl/product-detail/Horloges/omega/O231.53.43.22.02.002

Hoi Bert. Op dit moment ben ik alleen op zoek naar iets met een donkere wijzerplaat en met een wat dunnere kast (zie hierboven) - en ik kan niet wennen aan die volgorde van de datum :sweat_smile:, maar bedankt voor je suggestie!

2 likes

Omega Seamaster Aqua Terra
€ 10.761

Full set, 10.5k

Welkom :partying_face:
Chrono24 een keer iets gekocht en dat ging prima. Prijzen zijn aan de hoge kant, maar dat had je zelf denk ik ook wel door.

Zag ik ja, maar is helaas de 41,5 mm versie (anders was dit hem geworden inderdaad :slight_smile: )

1 like

Goedemorgen Max, welkom op HF. Authentic watches heeft nu Black Friday deals op hun site. Je krijgt nu 49% korting op de Omega die jij zoekt:

Goedemorgen, welkom. Als reactie op je vraag inzake Chrono24: Het merendeel van mijn horloges heb ik via die site aangeschaft. Zowel bij particulieren als handelaren. Nooit problemen gehad. Het betalen via een derdenrekening geeft extra zekerheid. Wel op de prijzen blijven letten natuurlijk. Soms kan het lonen gewoon lang te wachten. Dit jaar kocht ik nog een Aqua Terra (staal) via Chrono24 met een levertijd van ruim 4 maanden maar wel met een korting van 26% op de adviesprijs. Gewoon nieuw in de doos geseald en wel. Als ik bij een juwelier (Soms is dat een optie, of gun je het gewoon iemand) Chrono24 ter sprake breng volgt er meestal een beleefd verhaal met waarschuwingen over ‘grijze’ handel en risico’s. Ik schaar dat deels onder preken voor eigen parochie. De garantiebewijzen zijn altijd afgetekend door een dealer, dus die doen er uiteindelijk ook zelf aan mee. Afijn, een onderwerp op zich in mijn optiek. Wat garantie betreft hebben de meeste grote merken internationale garantie. Daar heb ik één keer aanspraak op moeten doen. Een via Chrono aangeschaft horloge begon corrosie achtige verschijnselen te vertonen op de wijzerplaat. (Productie fout bleek later) Die heb ik gewoon onder garantie via S&C naar de producent laten opsturen. Was geen enkel probleem.

1 like

Hij is binnen! :slight_smile: Ziet er perfect uit (met alle orginele labels er nog op, in de orginele doos met alle kaarten en papieren erbij). Heel blij mee!

14 likes

Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik ben voldoende gerustgesteld en heb hem dus besteld. Ben er ontzettend blij mee! (zie hieronder)

Iemand hier enig idee wanneer de nieuwe Omega AT 38mm uitkomt? Deze meer specifiek :star_struck:

Chique horloge. Mijn complimenten! Geniet er van.

1 like

Heel gaaf. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like

Hallo Yannis,
mocht je nog opzoek zijn naar dit horloge, laat me dit dan even weten. Ik denk dat ik je kan helpen.
M.v.g.
Roy

Dag Roy,

Momenteel niet meer op zoek. Ik heb een OP 36 met groene wijzerplaat in de plaats gekocht.

Bedankt toch.

Grtn,
Yannis

Ook mooi en klassiek. Veel plezier ermee !
Groet,
Roy

1 like