Als minder opvallen alternatief voor een rosegouden Yachtmaster (126655) ben ik op zoek naar Aqua Terra in rosegoud. Nu kwam ik een exemplaar met nummer 231.53.39.21.06.001 tegen op Chrono24 voor EUR 9.685 (ik mag geen links plaatsen, maar hier is er maar één van).
Er komt natuurlijk nog btw overheen, dus vermoedelijk wordt het rond de 12k . Nu is mijn vraag of dit jullie enigszins redelijk lijkt wanneer er geen papieren bij zitten. Volgens de verkoper (AuthenticWatches, aardig wat reviews op Chrono24) is het horloge ongedragen. Ik ben ook benieuwd naar jullie eventuele ervaringen met deze partij of Chrono24 in het algemeen.
Verder ben ik nieuw hier (maar ik las al een tijdje mee); dus hallo iedereen!
Hoi Bert. Op dit moment ben ik alleen op zoek naar iets met een donkere wijzerplaat en met een wat dunnere kast (zie hierboven) - en ik kan niet wennen aan die volgorde van de datum , maar bedankt voor je suggestie!
Goedemorgen, welkom. Als reactie op je vraag inzake Chrono24: Het merendeel van mijn horloges heb ik via die site aangeschaft. Zowel bij particulieren als handelaren. Nooit problemen gehad. Het betalen via een derdenrekening geeft extra zekerheid. Wel op de prijzen blijven letten natuurlijk. Soms kan het lonen gewoon lang te wachten. Dit jaar kocht ik nog een Aqua Terra (staal) via Chrono24 met een levertijd van ruim 4 maanden maar wel met een korting van 26% op de adviesprijs. Gewoon nieuw in de doos geseald en wel. Als ik bij een juwelier (Soms is dat een optie, of gun je het gewoon iemand) Chrono24 ter sprake breng volgt er meestal een beleefd verhaal met waarschuwingen over ‘grijze’ handel en risico’s. Ik schaar dat deels onder preken voor eigen parochie. De garantiebewijzen zijn altijd afgetekend door een dealer, dus die doen er uiteindelijk ook zelf aan mee. Afijn, een onderwerp op zich in mijn optiek. Wat garantie betreft hebben de meeste grote merken internationale garantie. Daar heb ik één keer aanspraak op moeten doen. Een via Chrono aangeschaft horloge begon corrosie achtige verschijnselen te vertonen op de wijzerplaat. (Productie fout bleek later) Die heb ik gewoon onder garantie via S&C naar de producent laten opsturen. Was geen enkel probleem.