Omega Seamaster Automatic 2857 36mm 1958 | Wie helpt?

Lang verhaal kort, mijn oom zou graag eens een horloge willen uit zijn geboortejaar en ik hou af en toe wat in de gaten, nu zag ik deze voorbij komen en mijn oom is erg enthousiast. Dat was nou ook weer niet de bedoeling want ik voel me ook dan een beetje verantwoordelijk voor het horloge.

Hele advertentie staat hier. Inclusief haarscherpe foto’s. Horloge zou door zijn horlogemaker nog een beurt krijgen bij de koop.

Met zijn toestemming vraag ik om een extra paar ogen. Ziet iemand wat geks? Horloge zou voor 800 inclusief service weg gaan naar mijn oom.

4 likes

Ik zie niks geks.
Jammer van die gravering alleen, daar heb ik zelf nooit zoveel mee.

1 like

Ik ben verre van een autoriteit maar ik zie zo snel geen rode vlaggen. Net exemplaar, uurwerk klopt, mooie patina, dito wijzerplaat.

1 like

Lijkt mij ook correct, het lijkt dat de lumen wel opnieuw is gedaan, origineel zat er ongezonde lumen op volgens mij.

1 like

Klopt, ik zal nog eens aan mijn oom vragen of hij dat heeft gezien. Er zijn ook mensen genoeg die zeggen: dat zie ik toch nooit. Maar goed dat je het zegt.

Want? Is volgens mij gewoon radium.

1 like

Het radium wat op mijn ex uit ‘58 zat had rondom voor verkleuring gezorgd na al die jaren en dat zie ik op deze wijzers en plaat niet, vandaar mijn opmerking.

1 like

Ik heb het wel vaker gezien. Vooral als een horloge 30 jaar stilstaat op dezelfde plek zie je nog wel eens wijzers.

1 like

Op foto’s kun je dit soort Radiumkleuren niet beoordelen. 1 tik tegen de witbalans, of een zomers filtertje en de kleur is 5 tonen anders dan met het blote oog.

Deze wijzerplaat vertoont lichte aantasting, patina, dus het is eerder origineel dan vernieuwd.

1 like

Denk dat we de knoop doorhakken en hem aanschaffen.

1 like

Jawel hoor. 1958 is sowieso radium.
De groene verkleuring is ook vaak radium.

Toch nog een klein twijfeltje van mezelf, deze staat ook op eBay, is een andere uiteraard. Plaat lijkt me stuk minder maar niet de inscriptie op de caseback.

Wel uit de UK maar zit nog iets met de prijs in mijn maag. Verkoper van Omegaforums vraagt 830 inclusief een service en verzekerde verzending. Lijkt me opzich een faire prijs toch?

Ja, en ondanks de inscriptie is de staat veel mooie m.i.

Deze plaat is zo te zien opnieuw opgemaakt en heeft onderhoud nodig, want Ebay. Uurwerk is uit 1963 trouwens zo te zien aan het serienummer.

Over de prijs van die op OF kan ik weinig zeggen want zit meer in de jaren 70 Omega’s. Maar in het algemeen werkt een caseback inscriptie niet mee voor een hoge prijs en het staat ook al een tijd te koop (up-up-up).
Dus doe een goed bod en zie wat er gebeurt of… Bij twijfel niet doen en rustig verder kijken.
(Je kan een andere caseback zoeken of het misschien weg laten polijsten kan niet goed zien hoe dik de gravure vs deksel is. Maar dat is allemaal gedoe waar je misschien geen zin in hebt…)

1954 originele wijzerplaat kast opnieuw gepolijst .471

Dat bedoel ik ook, niet dat het een relume is. Frans heeft een andere referentie van de kleur in gedachten, dat beeld is anders dan een foto. Dat was mijn punt over witbalans e.d…