Omega Seamaster blauwe kleur verdwijnt!

Netjes dat ie hem op zijn kosten gaat vervangen!

De wijzerplaat vind ik niet opvallend verkleurd, maar dat kan in real-life anders zijn natuurlijk.

Hallo

Nee ik heb niet gevraagd of ik de originele kon behouden, in het gesprek kwam toch wel naar voren dat mijn juwelier ging proberen de nieuwe bezel te claimen bij Omega, dan zal hij toch de originele moeten kunnen overleggen denk ik zo.

Hallo,

De juwelier had helaas op dit moment geen nieuwe liggen, ook geen occasion helaas, wel een mooie Rolex Submariner occasion, heb maar niet gevraagd wat die moest kosten.

Niets aan de hand, de mijne heeft het ook en die heeft ook donker gele indexen, ze worden er alleen maar mooier van!

Zeemeester Schreef:

Niets aan de hand, de mijne heeft het ook en die
heeft ook donker gele indexen, ze worden er alleen
maar mooier van!

Van welk jaar is die van jou?

marnix.moed Schreef:

Busdrivertheo Schreef:

n visser Schreef:

@ Busdrivertheo Mag ik vragen hoe oud de klok
is?

Omdat ik de bezel wel erg vervaagd vindt
overkomen.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

hallo,

Ik heb dit horloge in 2006 nieuw gekocht.

::o
Dat vind ik niet mogen bij een Omega.

Mijn oudste blauwe is van 1998 en die is nog even
blauw als toen.

Nu ik terugdenk, volgens mij 1997 en niet 1998.

Ben het wel vaker tegengekomen dat Seamasters verkleuren, nog niet in een dergelijke sterke mate zoals jouw Seamaster Theo maar het is niet iets schokkends. Met name de indices en rode punt van de seconde wijzer verkleuren, m.i. hoort dat een beetje bij de ‘ouderdom’. Wel fijn dat je een nieuwe bezel krijgt.

Opdakje Schreef:

Ben het wel vaker tegengekomen dat Seamasters
verkleuren, nog niet in een dergelijke sterke mate
zoals jouw Seamaster Theo maar het is niet iets
schokkends. Met name de indices en rode punt van
de seconde wijzer verkleuren, m.i. hoort dat een
beetje bij de ‘ouderdom’. Wel fijn dat je een
nieuwe bezel krijgt.

Bij de hele oude met tritium misschien. Maar sinds luminova heb ik geen last meer gehad van verkleuringen van lume, rode punten, bezels of wat dan ook.
Wel gemerkt dat ze met andere tinten zijn gaan werken, zoals eerder vermeld over de lichtere blauwe bezel en donker bloedrode seconde punt.

marnix.moed Schreef:

Zeemeester Schreef:

Niets aan de hand, de mijne heeft het ook en
die
heeft ook donker gele indexen, ze worden er
alleen
maar mooier van!

Van welk jaar is die van jou?

Volgens mij uit 1996, maar weet het niet zeker, papieren liggen ergens :slight_smile:

het ene horloge kleurt overigens meer dan de ander, alles heeft te maken met omstandigheden. Welke lumemateriaal/verf is er gebruikt, in wat voor omgeving is het horloge gedragen etc. Dit maakt het dat het ene horloge een mooie patina krijgt en de ander hagelwit blijft

gr

vncnt

hallo

ik heb nog wat foto’s gemaakt, wellicht is de wijzerplaat nu beter zichtbaar, de bezel in ieder geval wel dacht ik zo.

De bezel lijkt echt twintig jaar uit zo.
De wijzerplaat lijkt inderdaad ook een klein beetje vervaagd, maar je zou hem echt even naast een nieuwe moeten leggen om er zeker van te zijn :wink:
Misschien even langs een juwelier die wel een nieuwe heeft om te kijken?

wijzerplaat ziet er zo op de foto niet vreemd uit, indexxen zijn nog mooi en de secondewijzer ook.
enkel de bezel is idd zo te zien verkleurd, wel apart … ik heb er al een heel aantal gehad maar zelfs bij de oudjes was de bezel niet zo verkleurd als bij deze…

ik zou hem nooit langs een nieuwe co-axial versie leggen om te vergelijken … heb ik ook gedaan en deze versie vertrok meteen en de co-axial kwam ervoor terug :wink:

succes en heel netjes dat je na 5 jaar gratis een nieuwe bezel krijgt, kosten toch meen ik rond de €150,-

Hoi,

Wanneer ik het vergelijk met mijn eigen Smp 300, lijken de wijzerplaat en secondewijzer nog gewoon de juiste kleur te habben. Enkel die bezel ziet er inderdaad niet meer uit. Het lijkt me een geval van extreme blootstelling aan zon(uv)licht of zo?

Wel heel fijn dat je AD dit zo professioneel en netjes voor je afhandelt.
Ik sluit me aan bij zijn mening dat de wijzerplaat en dergelijke niet noemenswaardig zijn verkleurd.

Komt goed volgens mij…

Groet,

Nico.

Wijzerplaat zie ik niks geks aan.
Bezel heb ik eens eerder bij een klant gehad.
Opgestuurd en werd onder service vervangen.
Weet niet meer of dat binnen de garantieterwijn was.
Ik persoonlijk zou het holroge naar Omega laten sturen.
Die weten precies hoe de inlay vervangen moet worden en dan weet je zeker dat het horloge verder niet beschadigd.
Je moet wel een beetje geduld hebben…