Ik heb in 2006 een nieuwe Omega Seamaster Professional gekocht, dat James Bond horloge zeg maar.
Het valt mij nu op dat de blauwe kleur van de wijzerplaat en de ring steeds fletser worden, als dit zo doorgaat is over een tijdje het blauw volledig verdwenen.
Mijn vraag is nu, is het normaal dat het blauw in de loop der jaren verdwijnt of heb ik de pech dat het eigenlijk niet mag gebeuren maar toch verdwijnt.
bedankt voor de reacties tot dusverre.
onder de zonnebank lig ik nooit, ben er zelfs nog nooit mee in zee geweest alleen onder de douche en 2 keer in een zwembad en ja het is originele Omega, ik heb ook die “creditcard” kaartjes erbij.
ik heb een paar foto’s gemaakt, ik hoop dat het duidelijk te zien is.
Ik zou er zeker mee terug gaan.
Het schijnt dat dit vooral vroeger wel vaker voorkwam bij horloges met blauwe wijzerplaten. Zelf heb ik een tijdje terug een oude Zenith gekocht waarvan de wijzerplaat ook ooit blauw zou zijn geweest. De wijzerplaat was echter al zijn kleur verloren, waardoor de plaat messing kleurig was geworden terwijl de indices er nog allemaal op zaten…
zo zag dat eruit:
Hm… dat ziet er wel heel vreemd uit. Ik heb wel gemerkt dat m’n oudere een donkere tint hebben en m’n nieuwere een lichtere tint. Maar op hetzelfde horloge…
Tint van de rode tip is juist weer donker geworden
Het is wel apart, zoals die vintage subs, waarbij de bezel ook lichter werden. Je kunt ermee naar een AD gaan. Een andere mogelijkheid is dat je het kunt laten vervangen door Ferrie, een expert in Nederland op 't gebied van Omega
1 Tip: aangezien dit best apart is, zou ik deze bezel proberen te houden. Ik ken meer mensen die een vintage look juist prefereren. Bijvoorbeeld het verkleuren van tritium versie van de Seamaster. Van groen/wit is het nu vergeeld en staat erg mooi bij m’n roze gouden versie. Op de rest houd ik het persoonlijk het liefst op groen of wit.
ben naar de juwelier geweest bij wie ik hem gekocht heb, hij is het met me eens dat de bezel verkleurd is en zal een nieuwe gaan bestellen, op zijn kosten!! erg netjes dus, over de wijzerplaat was hij het niet echt met me eens, nou ik twijfel ten zeerste, volgens mij is die toch ook verkleurd, wat denken jullie?
ben naar de juwelier geweest bij wie ik hem
gekocht heb, hij is het met me eens dat de bezel
verkleurd is en zal een nieuwe gaan bestellen, op
zijn kosten!! erg netjes dus, over de wijzerplaat
was hij het niet echt met me eens, nou ik twijfel
ten zeerste, volgens mij is die toch ook
verkleurd, wat denken jullie?
Zo! Ik was zodanig in de ban van de ring dat ik niet eens doorhad dat je 't ook had over de wijzerplaat. Op de foto’s valt de verkleurde inlay wel heel erg op. van de wijzerplaat is het voor mij wat lastig te zien.
Kon je het niet goed vergelijken met een nieuwe van hem in de zaak?
Wel erg netjes dat ie em op zijn kosten wilt vervangen. Heb je nog gevraagd om 't origineel te behouden?
De wijzerplaat vind ik er prima uitzien, maar dat is op de foto’s niet zo goed te zien.
Hebben ze geen nieuwe liggen in de juwelier waar je hem even naast zou kunnen houden om te vergelijken?