Omega Seamaster Cal 1020?

Beste heren van Horlogeforum.nl,

Vandaag heb ik als verassing te horen gekregen dat mijn oom een veiling op Catawiki voor mij heeft gewonnen. Echter heeft hij dit meer op emotie dan op verstand gedaan. Na mijn vorige positieve ervaring hier op het forum wil ik nogmaals een verzoek aan jullie doen om de staat en waarde van dit horloge te beoordelen.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

1 like

Wat is de vraag precies?:sweat_smile:

Het is correct. Wel een beetje vochtschade tussen 13:00-14:00 en de dagaanduiding oogt scheef.

Ik denk dat niet dat hij helemaal correct is. De ring om de wijzerplaat is wit, dat lijkt me niet kloppend. Ik zou verwachten dat die ook goudkleurig is en dit eerder op een stalen exemplaar hoort. En ik zie het nummer in de caseback 166.0202?

1 like

Dan kom je op een ander model uit als dat zo is.

Ik denk dat je gelijk hebt en het hoort dan een 166.0216 te zijn. Dus de kans is groot dat het een samenraapsel is samen met de 166.0202.

Helaas jammer om te horen dat het horloge niet origineel blijkt te zijn.

Zo zou het moeten zijn…
image
Maar er zitten onderdelen van deze in en dat is heel jammer.
image

2 likes

Jammer, maar te fixen lijkt mij? Het grootste deel is correct, enkel een aantal zaken die omgezet dienen te worde , niet?
Vraag is natuurlijk of jouw oom de volle pot heeft betaald, of een mooie deal heeft kunnen sluiten

Ik ben dus bang de het de volle pot is, net geen 500 euro met de veiling- en verzendkosten.
Zou je een schatting kunnen maken wat het zou kosten om de zaken die niet kloppen te vervangen?

Kun je nog een dispuut inzetten (binnen 2 weken)?

Ik heb inderdaad een dispuut ingezet en krijg het volledige bedrag terug.
Iedereen bedankt voor de tijd en moeite, wordt gewaardeerd!!

3 likes