Omega Seamaster cal. 503

Hallo allemaal,

mijn naam is westy en ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een omega horloge geerfd van mijn vader
en ik ben echt heel benieuwd hoe oud hij is en of het horloge ook helamaal origineel is,
Het horloge is van mijn opa geweest die hem voor zijn pensioen heeft gehad, zelf heeft hij het
horloge veel gedragen.
ik heb een paar foto’s gemaakt en ben benieuwd of jullie kunnen zeggen schatten hoe oud dit
horloge is.
groeten wes.

Tussen '55 en ’ 60 :wink:

Mooi ding. Aan de kastpoten te zien is hij wel tamelijk gepolijst. Kast heeft nog wel goed definitie. Coole band ook.

Heb je een plaatje van het uurwerk?

edit

Apart, ik zie geen foto uurwerk. Waarschijnlijk laadt hij bij mij niet op,

edit

Waarom denk je dan dat er een cal. 352 in zit? Dat is namelijk een no-date uurwerk.

edit

De 352 in de caseback is een goudmerk.

Daar refereerde ik ook eigenlijk niet naar puur kast en wijzerplaat vorm.
Net in mijn eigen Omega Seamaster 30 gekeken (ook 18k) was idd niet calnr

Dit was mijn Mastertje uit 54

Edit
Ik ben al aardig dronken denk ik lol
Dit is hem in andere layout en materiaal.

Heb ook een gouden (14k) Seamaster gehad met van die dikke kastpoten. Beetje spijt dat die ik die snel heb geflipt.

Dankje voor de reacties. dit is best een oud klokje dus igor? Ik was heel
verbaasd toen ik het horloge kreeg gewoon liep! Na 28 jaar stil gelegen te
hebben.
Foto’s van het uurwerk heb ik ook maar ik kon er maar drie uploaden omdat
ik een nieuw lid ben hier, ik ga t nog een keer proberen…

Zijn ook hele goede uurwerken. Ik heb zijn broer, de 505, en dat is ook een topding.

Je hebt een heel mooi horloge. Laten servicen en van genieten.

heb je een aanrader waar ik hem zou kunnen laten servicen?
is het een probleem dat ik helemaal geen documentatie of iets
over dit horloge heb?

Deze meneer heeft een naam als het gaat om Omega service en is uiteraard geen probleem als er geen papieren meer zijn
Dat zou wel een zeldzaamheid zijn als je de doos en papers ook nog had.

http://www.vintagehorloges.nl/

Yep, Schweitzer. Niet goedkoop, maar wel goed (zeker ten aanzien van Omega. Én, niet geheel onbelangrijk, hij komt zijn afspraken na.

Ik denk dat je er verbaast van zult staan hoe nauwkeurig het zal lopen na een servicebeurt, ik heb een Omega met caliber 501, en die loopt 2 seconden in de plus per dag, dat is voor een horloge van zestig jaar oud zeer uitzonderlijk, en eigenlijk zie ik dat over de hele lijn met vintage Omega.

Mijn 505 heb ik in 2012 geserviced gekocht. +1 seconde per dag. Nu vier jaar verder doet hij + 4 seconden.

Welkom Wesley op dit mooie forum!
Mooie zeer waardevolle Omega heb je geërfd die na 28 jaar zeker onderhoud nodig heeft
daar de olie hoogst waarschijnlijk ingedroogd is en dragen zou ik dus ff mee wachten tot dat
gedaan is want er kan schade ontstaan als de bewegende delen niet goed gesmeerd worden.
Het cal. 503 is een cal. uit een grote familie die begint bij cal 470 zoals je hier kunt lezen.
Ik heb o.a. een cal. 504 en heb zeer goede ervaringen met W&V te Alkmaar o.a. ook een
officieel Omega service center die je niet het vel over de neus trekken.
Succes en geniet van dit mooie en ook dure horloge die goed onderhoud absoluut waard is!

Welkom op het HF, mooie Omega.