No sh.t sherlock
De lug rechtsboven is scheef.
Voor €600-650 zou ik wachten op een beter exemplaar. Er is meer dan genoeg te koop. Met een beetje geduld en recherchewerk vind je vast een geweldig exemplaar hier in het blauwe gedeelte.
Maar als ik het goed begrijp heb jij toch een bod uitgebracht, en dan nu terugkrabbelen? Ik zou hier als verkoper niet zomaar mee akkoord gaan om nu jezelf terug te trekken.
Als je een bod doet dan moet je daar ook achter staan, anders gewoon eerst je huiswerk doen en dan pas geld bieden.
Een bod onder de reserve zoals ik het begrepen heb. En na het einde van de veiling is er dus achijnbaar de mogelijkheid voor de verkoper om een soort “second chance offer” als Ebay heeft aan de hoogste bieder aan te bieden. Dat hoef je dus niet te accepteren.
Naar mijn mening moet je gewoon geen bod uitbrengen als je niet van plan bent daadwerkelijk te betalen.
Feitelijk heeft hij een laag bod uitgebracht maar de verkoper gaat daar toch mee akkoord.
Dan moet je gewoon betalen.
Vind ik niet, ik zie een reserve price als een afwijzing wegens een te lage bieding. Als het bod aanvankelijk is afgewezen dan kun je daar imho niet later alsnog aan gehouden worden.
Dat weet je ook niet, maar je ziet wel direct dat je bod is afgewezen.
Dan vervalt daarmee wat mij betreft ook de verplichting.
Deze houding kun je als verkoper alleen aannemen als je verkoopt zonder minimumprijs. Dan heb je inderdaad sowieso een overeenkomst met de hoogste bieder.
Als je als verkoper echter op safe speelt en een minimumprijs instelt worden biedingen onder dat bedrag automatisch afgewezen.
Als je bieders bij de ballen wil pakken op een bod, zul je toch echt zelf als verkoper de ballen moeten hebben om zonder minimumprijs aan te bieden…
Het zou ook te makkelijk zijn voor een verkoper op deze manier. Lekker veilig achter je minimumprijs verschuilen zodat geïnteresseerden mogelijk blijven opbieden tegen elkaar. En als de minimumprijs niet gehaald wordt rustig bedenken om toch mogelijk wel /niet te verkopen.
Zo werkt dat dus gewoon niet in een veiling…!!
@flowert en @Alan_DUTCH_Schaefer jullie hebben volgens de regels blijkbaar gelijk. Maar gewoon vanuit mijzelf gedacht, als ik een bod doe op een item dan sta ik daarvoor en anders zou ik dat niet moeten doen.
Ben ik het niet mee eens. Stel, ik heb een budget van €1000. Ik bied €700 op een lot op Catawiki en zie dat deze onder de reserve valt en ik ga naar een ander lot en koop dit voor €500, dan zou het toch krom zijn als ik ook nog het lot moet afnemen dat in eerste instantie afgewezen is?
Dit dus.
Tuurlijk, als je ergens actief naar op zoek bent en je bod wordt afgewezen, dan ga je ergens anders kijken en mogelijk kopen/bieden…
Het is eigenlijk heel simpel. TS doet een bod en dat wordt in eerste instantie afgewezen omdat het onder de reserve price ligt. Daardoor komt er geen koop tot stand.
Vervolgens biedt de verkoper aan dat TS het alsnog kan kopen voor het eerder afgewezen bod. Dat aanbod van verkoper is een nieuw aanbod dat TS wel of niet kan aanvaarden. De rollen zijn nu in feite omgedraaid.
Dit is een klassiek, klein en gevoelig vintage horloge. Als je een dagelijks horloge zoekt waarbij je niet bang hoeft te zijn voor een regenbui of een duik in het zwembad dan zou ik doorsparen voor een moderne Seamaster…
Duik in het zwembad kan prima zonder horloge, maar een regenbui moet ie wel kunnen hebben. Als dit serieus is moet ik idd alles weer herzien ;)… lekker
Ik wil alleen geen duiker
Een duiker van 40 jaar en ouder met een goede waterdichtheidstest kan alles wel doorkomen maar een vintage horloge die niet waterdicht is is zeer gevoelig voor vocht helaas (zelf door schade en schande achtergekomen)…
Ah, dat is wel zwaar ruk.
Ik wil er wel mee door de regen kunnen lopen, anders word ik te neurotisch.
Dank voor de tip.
Totale kwats dit.
Bod onder reserveprijs = automatisch afgeslagen door verkoper.
Verkoper komt daar nu op terug = nieuw aanbod.
Dus de keuze ligt nu bij Sigmund.
Ik zou gewoon niet op het aanbod ingaan. Je bod is niet bindend ivm reserve price.
En dan inderdaad beter hier op forum betere zoeken, of op uhrforum.