Goedemorgen,
Gisteren op Catawiki een (vind ik) mooie omega seamaster zien staan. Liep af en minimale prijs was niet behaald.
Deed een bod (440) en was nog steeds niet behaald.
Liep af en toen kreeg ik bericht dat ik hem alsnog mocht overnemen voor mijn bod.
Het bod was impulsief, weinig onderzoek gedaan (nooit doen Sigmund!).
Wie kan me helpen? Ik zoek een dagelijks te gebruiken omega Seamaster
Gaat om een verkoper uit Zwitserland dus komen waarschijnlijk nog kosten bovenop.
Oud referentienummer (pre 1963/64) komt overeen met het serienummer van het uurwerk (+/- 1962). Horloge lijkt in orde te zijn. Lumen is wat donker verkleurd, maar gelijkmatig op plaat en wijzers. Seamaster is met het nieuwe lettertype zonder de scherpe haak onderop de S, dit horloge zit in de overgangsperiode dus klopt waarschijnlijk wel.
Ja beetje vochtschade aan de rand. Het lumen is
donker = ook een teken van vocht. Al met al niet zo dramatisch, uurwerk ziet er prima uit. Prima deal voor die prijs
edit automaat rotor heeft ooit wel wat aangelopen in het uurwerk edit
Ongeveer wel ja; Import is 21% btw over aankoopprijs + verzending dus ik kom ietsje lager uit, 617 Euro totaal (ervan uitgaande dat je over die 9% Catawiki kosten ook btw moet betalen, weet ik niet zeker of dat moet)
Wel vreemd dat dit zomaar kan bij Catawiki. Dit wist ik niet. Zou voor verkopers een reden kunnen zijn om voor de zekerheid toch altijd een minimumprijs in te stellen. Geen risico dat het object tegen een lowbalprijs weg gaat, en als de minimumprijs niet gehaald wordt toch rustig kunnen overdenken om wel/niet te verkopen. Vind ik persoonlijk niet echt een ‘veilinggedachte’
Heb dit ook wel eens gehad op Catawiki, als de prijs en het horloge goed is, is er kans op een goeie deal… maar komt er vaak op neer dat de verkoper al vaker aangeboden heeft en er met jou bod (redelijk) tevreden mee uit komt. Ik verkoop ook wel eens op Catawiki en als verkoper, wanneer de minimum prijs niet gehaald wordt, krijg je altijd de mogelijkheid om het aan de gene met het hoogste bod alsnog aan te bieden… Succes met beslissen de komende dagen.
@DrSigmund hoe veel mm is de Omega? Denk 34mm? in dat geval wel met Ferry eens dat het stevig aan de prijs aan het worden is… en via Catawiki in de EU kopen gaat wellicht al een betere deal opleveren. Hier op het forum komen ze zo ver ik het kan beoordelen veel minder vaak langs dan op Catawiki.
Dank je wel, ik ga het idd niet door laten gaan dan.
Het is ook deels zitten op de camping en veel tijd hebben nu.
Heb het horloge niet nodig nu, wil het zeg vanaf medio september ofzo echt gaan dragen en een maand of 2 later is ook geen probleem.
Ik blijf het forum bekijken en soms EU Cata.
Dank voor alle tips, het is best een drempel om zo in te stappen met al die verschillende types en redials.
Meer zekerheid is goed als je hem jaren om je pols wil.