Een klant komt met een vraagje of ik het horloge van zijn opa kan restaureren. Een Omega.
Het probleem: het horloge heeft geen kastje meer.
Dan voel je gelijk al nattigheid. Een goudsmelt slachtoffer. Dus ik vraag hem (het is een Italiaan) of ik fotos van het uurwerk mag ontvangen, zodat ik hem kan dateren, en zodat ik kan kijken of het uberhaubt nog mogelijk is om een kastje te krijgen (misschien was er toch wat anders gebeurt, en blijkt er nog een verkrijgbaar rvs model krijgbaar of iets dergelijks). Je weet maar nooit.
Nou is zo`n kast dus nooit meer te verkrijgen lijkt me, ik denk zelfs de versie van verguld staal niet, maar ik vraag af of het uurwerk los wat waard is.
Wat denken jullie?
Zonde zeg, mooi horloge gesloopt. Prijzen hierboven lijken mij wat hoog, als je het uurwerk en wijzerplaat zo op ebay zet krijg je er €125 voor schat ik.
Bedankt! Ik dacht ook zo iets. Niet echt de moeite waard om te verkopen dus.
Ik geloof dat de eigenaar de hoop heeft ooit iets te vinden. We zullen het zien!
De kast exact namaken zal niet eenvoudig zijn. Om maar niet te zeggen onmogelijk.
Ik zal hem adviseren het te laten rusten en, als de kans zich voordoet, een ander passend kastje er om te doen. Dan kan hij in ieder geval zijn erfstukje dragen.
Ik denk niet dat het exact dezelfde is, want als er maar 1000 van die referentie gemaakt zijn is de kans nihil.
De keuze is dan,of een gelijkende goed passende kast van omega gebruiken of het uurwerkje weer voor jaren in de kast.
Ik heb een stalen exemplaar (zonder datum) Horloge is begin dit jaar geserviced, door het beroemde Leusdense echtpaar en loopt perfect!
Daar schiet je dus nakkes mee op!
je moet wel rekening houden met de hoogte van het uurwerk+wijzerplaat en de hoogte van de kast.
ook de diameter van de wijzerplaat en binnenzijde kast moeten overeen komen tot op een tiende van een millimeter . anders beschadig je de plaat bij het plaatsen.
Ook moet je de mogenlijkheid hebben om het uurwerk vast te zetten in de kast(meestal een ring of borgplaatjes )
En helemaal belangrijk…de kast moet geschikt zijn voor en automaat ivm de uitstekende rotor . dan bedoel ik dat het achterdeksel in gesloten toestand geheel over de rotor valt zodat die vrij kan draaien.
Mijn beste Aston, T.S. zoekt een gouden kast, mijn nu in perfecte staat verkerende stalen exemplaar is denk ik niet de moeite waard. Misschien heb ik mij niet duidelijk genoeg uitgedrukt?
Sterker nog…ik snap je nog steeds niet,ik bedoel wat heeft jouw omega met zijn omega uurwerk te maken?
Een orginele gouden kast is nagenoeg niet te krijgen dus zoekt hij een alternatief om de omega weer draagbaar te maken.
Wat is er dan mis met een stalen kast?
Topic starter zoekt een kast voor een uiterst zeldzame Omega seamaster daydate certified chronometre automatic
Waarvan er maar 1000 gemaakt zijn.
in tegenstelling tot (wat ik maar aanneem) jouw generieke Omega,lijkt mij dat zeer zeker de moeite waard om daar een kast voor te vinden.
Zeg dat dan gelijk zo…hij heeft alleen een kassie nodig …niet een compleet horloge die net geserviced is en een nieuwe croco heeft van 100 euro…want dan zittie weer met dat losse uurwerkie.