Omega seamaster chronometer electronic F300 HZ

Ik heb er vandaag eentje bij een juwelier in de provincie Luxemburg gezien.
Was ongeveer 390 euro, maar er ging een korting van 70 euro af.
Waarschijnlijk omdat het een winkeldochter was.

Omegamania is geen richtlijn.
Omegamania is een veiling.
Er is nog steeds een groot verschil tussen wat men wenst te krijgen en tussen wat men uiteindelijk krijgt.

Omegamania is wel degelijk een richtlijn. hier staan bijna alle horloges van Omega met de daarbij verwachte opbrengst. Ook staat er een lijst van de uiteindelijke opbrengst. Het lijkt mij dat dit wel een goede indicatie geeft voor de waarde van een bepaald horloge. Zoals ook gebeurt is op de veiling is er practisch geen horloge onder de verwachte prijs weggegaan. Je mag dan ook aannemen dat deze prijzen zeer reeel zijn.
P.s. Omegamania is geen veiling. de veiling was een onderdeel van omegamania.

oja. de laatste zin begreep ik niet helemaal: verschil tussen wat je wenst te krijgen en wat je uiteindelijk krijgt?
Volgens mij moet je dan gewoon beter je best doen om het wel te krijgen zoals je zelf wenst!!!

Ruud, jij zou dus ook met je grote voeten in dat Omegamania-geleuter zijn getrapt. Enig idee waarom ze dat ‘mania’ in de naam hebben gezet?
Op die veilingen zijn sommige prijzen trouwens flink opgedreven. En Omega was (en is nog steeds) de lachende derde, want door die onzin is de status van het merk Omega aanzienlijk gestegen. En dus is Omega ook zo vrij om en passant de winkelprijzen wat te verhogen. Pure marketing; niet meer en niet minder.
Als jij als particulier het genoemde Omega-horloge wil verkopen, dan vang je daar beslist géén 1000 euro voor. Zo eenvoudig is het. Als jou dat wel lukt, vind ik je een ruige vent.

Dank je, maar om me nou gelijk ruig te noemen… klinkt een beetje vies.
Je hebt gelijk dat het ook een marketing-tool is om het merk op een hoger platform neer te zetten, maar vergeet aub niet het verhaal co-axial en hour-vision. deze twee ontwikkelingen maken het ook mogelijk om op dit platform te opereren. Rolex/cartier/breitling/tag heuer/vacheron/ e.d. worden hiermee in een klap ingehaald.

Zoals ook op die veiling geld, voor elk produkt is een koper, je moet 'm enkel zien te vinden!!!.
Om dit alles nou geleuter te noemen vind ik wat kort door de bocht. Zoals je ongetwijfeld weet heeft een omega een zeer grote geschiedenis en een nog grotere toekomst voor zich. En gelukkig zijn er voldoende liefhebbers die het produkt zoveel waarderen dat de marketing hierbij vor hun alleen maar een bevestiging is. Dit in tegenstelling tot b.v. rolex. (goede marketing, matige kwaliteit)

Nou jongens, ik heb - ben er bijna zeker van - net dezelfde gezien tijdens mijn vakantie in de Belgische Ardennen.
Heb er spijt van dat ik er geen foto van heb genomen, maar mijn oog viel op een rare Citizen. ( zie desbetreffende topic )
Dat was bij een juwelier én de prijs was iets over de 300 euro.

Wat betreft Omegamania: Ik heb van een horlogemaker een Albatros aangeboden gekregen voor het dubbele dat ie op de Rikketik van begin van dit jaar stond. OOK onder het motto van…op de Omegamania scoort ie xxxxx CHF

Het is aan de koper om op dit crazy aanbod in te gaan. Ik verwacht er binnen kort een betere én aan een “normale” prijs.

Als we allemaal als schapen de prijzen van Omegamania gaan betalen is de lol voor de gewone verzamelaar er al snel af.

als je het niet kan betalen, kies dan gewoon een ander merk. Zou ik zeggen. Prisma misschien???

Dat Rolex slechte kwaliteit levert is echt kul maar goed.
Omegamania is idd een groot marketingtruc geweest.
Omega heeft trouwens zelf een heel groot aantal van de lots gekocht voor in het museum.
Prijzen op Omegamania zijn voor 90% niet marktconform.
En daardoor krijg je van die lui die zeggen dat een Omega 1000 euro waard is omdat een nieuwe Omega 3250 euro kost.
Mensen denken gelijk goud in handen te hebben zodra er een merkje opstaat

Een BMW 7 serie uit 1998 kost toch ook geen 80000 euro omdat een nieuwe dat ook kost…

Ziezo, ik kan het niet beter verwoorden. :wink:

Lezen is ook een kunst.

Ik zei dat omega Rolex voorbij is gestreefd wat betreft de kwaliteit!!

En ook daar ben ik het niet mee eens.

De vergelijking Omega/ander merken gaat niet op omdat Omega zich pas sinds kort denkt te kunnen/kan meten met andere, betere, merken. Maar de oude horloges, waarvan ik er een aantal bezit, zijn door de Omegamania veiling (het doel was niet de veiling maar de marketinghype, want het heeft veel meer gekost dan die veiling heeft opgebracht) echt niet ineens 2 tot 3 keer zo veel waard geworden. Die horloges zijn namelijk niet beter geworden.

Maar de hele hype om Omegamania heen heeft imho zijn weerslag absoluut op de veilingprijzen van Omegamania gehad, zoals Tom, Marc en Paul ook menen (toch?), maar wat ook een belangrijke rol speelt is dat je een horloge kon kopen dat in een prachtig boekwerk stond… En dan niet een horloge zoals in het boek staat maar echt dat horloge! En dat al vanaf een paar honderd euro… dat is toch te mooi om waar te zijn? Dat horloge is automatisch veel meer waard bij het doorverkopen, de halve wereld heeft een foto van jou horloge thuis… Bleek ook zo, (bijna) alles ging een paar keer over de kop. Terwijl je Omega’s van hetzelfde type een dag eerder op eBay nog voor een veel redelijker prijs kon kopen. Nu trouwens ook wel weer…

Resumerend, ik ben het niet met je eens Ruud :smiley:

zoals bekend is Omega al sinds mensenheugenis official timekeeper van de olympische spelen, zijn ze onderscheiden door Nasa met de hoogst mogelijke onderscheiding. De speedmaster is het eerste en enige horloge welke op de maan is geweest. Omega sttan nr. 1 op de aziatische markt.
En jij wil nu vertellen dat Omega sinds kort pas wat betekend??? Kom op, je weet zelf ook beter.
Waar ik het wel mee eens bent is dat Omega de voorgaande decennia zeer slechte marketing voerde. Hierdoor zijn andere merken groter geworden dan dat ze eigenlijk zijn. (wist je dat je met ongeveer 80% van de collectie van Rolex niet mag golfen, terwijl ze wel veel golftoernooien sponseren) Dit om maar even als voorbeeld te noemen!
Door de laatste ontwikkelingen op horloge technisch gebied is omega zijn concurrenten wel degelijk voorbij gestreefd. Zeker met het verhaal Hour Vision en co-axial. Zelfs de El Primero is nu verwezen naar plaats 2.
Er is bij de COSC nog geen enkele hour vision afgekeurd!!! Dit in tegenstelling tot de vaste stelregel van ongeveer 2 tot 3% uitval bij elk ander merk! Ik ben van mening dat het merk Omega altijd is ondergewaardeerd. Nu er een goede campagne wordt opgezet zijn er dus altijd weer mensen die weer wat te z… hebben. Jammer!!!
De campagne is goed, het beleid is goed, wellicht moeten er gewoon een paar mensen lekker voor een ander merk gaan en het merk Omega voor de liefhebbers houden.

Ik vind het jammer dat je in een op zich heel aardige discussie een verschil van mening niet los van de personen en emotie kunt laten. Want discussieren is niet per definitie zeiken en om mensen die het niet met je eens zijn geen liefhebber te noemen…? Jammer.

Je hebt blijkbaar een heilig geloof in de kwaliteit van Omega en dat siert je. Maar ook Omega (en de rest van de Swatch-Group) laat wel eens behoorlijke steken vallen. En als je in een periode waarin je je als merk juist omhoog (qua prijs) probeert te werken dan gaat bezuinigen op uurwerken en research enz. en je horloges gaat uitleveren met uurwerken die niet al te best zijn (F. Piguet uurwerken)… dan ga je met je billen bloot.

Chuck Maddox, een autoriteit op het gebied van Omega en een echte Omega liefhebber, schreef de laatste tijd enkele leuke, maar zeer kritische stukjes in zijn blog:

http://chuckmaddoxwatch.blogspot.com/2007/01/considering-speedy-day-date-read-this_14.html
http://chuckmaddoxwatch.blogspot.com/2006/12/hard-to-pick-title-for-this-entry_13.html
http://chuckmaddoxwatch.blogspot.com/2006/10/further-proof-bizzare-stuff-going-on_13.html
http://chuckmaddoxwatch.blogspot.com/2006/09/2nd-multiple-omega-chrono-failure.html

Dus niet alles is helemaal top bij Omega. Neemt niet weg dat ik Omega een erg leuk merk vind en mijn Omega’s ook met regelmaat en erg veel plezier draag.

Ruud H. Schreef:

zoals bekend is Omega al sinds mensenheugenis
official timekeeper van de olympische spelen, zijn
ze onderscheiden door Nasa met de hoogst mogelijke
onderscheiding. De speedmaster is het eerste en
enige horloge welke op de maan is geweest. Omega
sttan nr. 1 op de aziatische markt.
En jij wil nu vertellen dat Omega sinds kort pas
wat betekend??? Kom op, je weet zelf ook beter.
Waar ik het wel mee eens bent is dat Omega de
voorgaande decennia zeer slechte marketing voerde.
Hierdoor zijn andere merken groter geworden dan
dat ze eigenlijk zijn. (wist je dat je met
ongeveer 80% van de collectie van Rolex niet mag
golfen, terwijl ze wel veel golftoernooien
sponseren) Dit om maar even als voorbeeld te
noemen!
Door de laatste ontwikkelingen op horloge
technisch gebied is omega zijn concurrenten wel
degelijk voorbij gestreefd. Zeker met het verhaal
Hour Vision en co-axial. Zelfs de El Primero is nu
verwezen naar plaats 2.
Er is bij de COSC nog geen enkele hour vision
afgekeurd!!! Dit in tegenstelling tot de vaste
stelregel van ongeveer 2 tot 3% uitval bij elk
ander merk! Ik ben van mening dat het merk Omega
altijd is ondergewaardeerd. Nu er een goede
campagne wordt opgezet zijn er dus altijd weer
mensen die weer wat te z… hebben. Jammer!!!
De campagne is goed, het beleid is goed, wellicht
moeten er gewoon een paar mensen lekker voor een
ander merk gaan en het merk Omega voor de
liefhebbers houden.

Ik vind het langzamerhand te vermoeiend om er uberhaupt nog op te gaan reageren dus dit wordt echt de laatste keer.
Paar vragen, wat heeft een El Primero te maken met het Co-axial verhaal/Hour Vision. Stond de El Primero dan op de 1ste plaats, als ie nu op plaats 2 staat. Dat golven vind ik ook apart, het is namelijk voor geen enkel uurwerk erg goed.
Omega sponsort ook zeilraces terwijl ze horloges hebben die maar spatwaterdicht zijn…Is dit dan een reden om een Rolex of Omega niet te kopen. Beetje kul vind je niet.

Rolex feitjes opdreunen kan ik ook.

  • Meeste COSC certificeerde horloges per jaar
  • Eerste waterdichte horloge
  • Eerste horloge op de Mount Everest (Explorer 1016)
  • Eerste fatsoenlijke automatisch uurwerk
  • Maakt alle uurwerken zelf, ja en ik weet dat ze voor de Daytona een tijdje een El Primero hebben gebruikt.

Ik ben echt geen fanboy van Rolex dus daar hoef je al niet over te beginnen. Ook ben ik het met je eens dat de Hour Vision idd erg mooi is en het uurwerk zeker de moeite waard. Echter die balansbrug zit al enkele jaren in iedere Submariner…
Qua uurwerk vind ik ook alleen de Speedy interessant. Rest is ETA, dan wel aangepast.
En Co-Axial vind ik nu ook niet zo wereldschokkend.
Sinn (Duits merk) maakt bijvoorbeeld gebruik van een smeringvrije ankergang. Dit lopen ze echter niet van alle daken te roepen zoals Omega dat wel doet met de co-axiale gang.
Zo heeft Sinn nog wel andere technische uitvinden zoals een krasvrije kast, maar hier richten zij hun marketing niet op.

Waar Omega wel een flinke steek heeft laten vallen is door zich nogal agressief te hebben gericht op Eddie Platts van Timefactors.
Hij gebruikt de naam Broadarrow voor sommige horloges. Omega vond dat hij deze naam moest afstaan aan hun omdat zij hier recht op hadden terwijl dit dus niet zo was.
Door flink wat rechtszaken aan te spannen tegen Timefactors hoopte Omega dat hij wel op zou geven en de naam af zou staan.
Lees het hier maar eens na
http://www.tz-uk.com/forum/viewforum.php?f=14&sid=81b4ce21e9c1a2e78d5d938880f6de6e

Het imago van Omega heeft hier bij mij een flinke deuk opgelopen…

Hi Ruud en anderen,

Hoe meer ik o.a. op internet lees m.b.t. de omegamania actie, hoe meer mijn broek er van af zakt. Het is werkelijk zó doorzichtig. Het lijkt wel of Omega onzeker is, dat ze het op kwaliteit alleen niet gaan redden om daar te komen waar ze blijkbaar willen zijn. Om eigen stukken te gaan aankopen om zo een zogenaamde nieuwe waarde te realiseren is echt lachwekkend. Voor mij als liefhebber staat dit echter los van de kwaliteit van hun horloges, mijn ervaringen zijn tot nog toe goed (ik heb gisteren nog een Omega gekregen). Maar mijn gevoel bij het merk is er zeker niet beter op geworden.

Verder is het moeilijk voor ons als relatieve buitenstaanders om bijv. Rolex qua kwaliteit lager in te schatten als Omega. We weten niet hoeveel defecten er exact voorkomen, etc. Daarnaast: allemaal hebben we wel een andere definitie van kwaliteit. Wat is kwaliteit w.b.t. een horloge van een bepaald merk? Is dat het zo lang mogelijk nauwkeurig lopen (koop een quartz)? Is dat de afwerking van de kast? Is dat het gratis kopje koffie bij de betreffende merkdealer (waar veel mensen blijkbaar veel waarde aan hechten)? Ik denk dus dat het voor ons bijna onmogelijk is om echt te kunnen oordelen over de algemene kwaliteit. We kunnen hooguit eigen ervaringen een rol laten spelen.

Het is nuttiger en leuker om van elkaar te horen waarom een merk iets met iemand doet (want dat zegt ook iets over die persoon, hetgeen m.i. interessant is) en gaat het helemaal niet om welk merk beter is, want dat kunnen de meeste van ons niet beoordelen.

Gr Ron

Mijn beste,

Ron, je slaat de spijker op zijn kop. (tu) (tu) (tu)

“Wie een wijs hart heeft, spreekt verstandige woorden,
en geeft kracht aan het betoog van zijn lippen” :wink: (spreuken 16:23)

Orlologio Signaturis Temporis

Uit uw opmerking blijkt eveneens dat ook u niet geheel op de hoogte bent van de ontwikkelingen omtrent Omega. Het verhaal Hour Vision is totaal en geheel in eigen huis ontwikkeld waardoor Omega zich een Manufacture mag noemen. jammer.

ik wel!

Dat het Hour Vision uurwerk een eigen uurwerk is van Omega was mij wel degelijk duidelijk.
Ik gaf alleen aan dat een balansbrug OOK op een Submariner zit. Van Rolex dan uiteraard.
En Omega was al een manufactuur. Zij hebben een Tourbillon uurwerk in eigen huis vervaardigd. Voor de Swatch wederopstanding uiteraard ook, maar dat hoef ik jou als kenner uiteraard niet te vertellen…
Nogmaals, ik heb niks tegen Omega maar meer tegen de uitspraak dat Omega zijn concurrenten voorbij is gestreefd.
Een zwaluw maakt mijns inziens geen zomer…

Jammer voor van de balansbrug. maar ik geloof niet dat er een co-axial echappement in de submariner zit, Toch??