Omega seamaster chronometer electronic F300 HZ

Die heeft ie niet nodig om nauwkeurig te lopen :smiley:
ik snap heus wel dat de Hour Vision een totaal ander uurwerk is dan de 3315 van Rolex…
Nogmaals, het ging mij meer om de absurde verheerlijking van Omega dan om te laten zien dat Rolex een balansbrug heeft

Omega maakt helaas voor je niet alleen Hour Vision uurwerken Ruud :smiley: De rest is ook Omega en sommige dingen zijn gewoon niet goed. Of ben je dat niet met me eens?

zoals welke dingen bedoel je?? Graag wat voorbeelden aub

Lees: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,54173,54629#msg-54629

On topic. Ik heb ook een Omega Seamster gehad, de stemvork uitvoering. Nieuw gekocht ( NOS ) eind jaren 90 voor Hfl 300,- , waarde zal nu rond de €300,- liggen. De horloges zijn erg gevoelig voor schokken!

Verder een interessante Omega discussie. Mijn eigen ervaringen met het merk zijn niet zo goed. Ik heb er diverse gehad, waaronder een Speedmaster Professional. Dat verhaal zal hier nog ergens op het forum staan. Ik heb er zo ontzettend veel ellende mee gehad dat ik hem maar heb weg gedaan… Omega zelf kreeg het horloge niet goed, hoezeer zij ook hun best deden.
Omega weer een manufactuur. leuk, maar ik schat dat in +/- 75% van hun horloges nog steeds ETA zit ( er is overigens niets mis met een ETA ! ) dus de gemiddelde eigenaar zal het worst wezen… Overigens dacht ik altijd dat de Omega Tourbilion een Lemania uurwerk had?

Ik zelf ben een Zenith fanaat, en heb momenteel een El Primero en een Elite. De El Pimero is inmiddels door meerdere chrono`s voorbij gestreefd, wat blijft is een erg prettig, nauwkeurig en vooral betrouwbaar polshorloge. Heeft mijn Moonwatch vanaf dag 1 chrono problemen gekend, de EP is nu 6 jaar oud, en heeft nog nooit een hapering oid vertoond.

En dat vind ik nu een belangrijke eigenschap…